My LinkedIn profile

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ
ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ;...ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ!..(Κάντε κλίκ πάνω στον...ΧΡΥΣΟ!) Τηλ: 6995295767/ 6946083329

Taxheaven - Νέα ειδήσεις

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

Eπιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για εξοικονόμηση ενέργειας.

Toν Ιούνιο ξεκινάει και για τις 13 περιφέρειες της χώρας η έναρξη του προγράμματος ''εξοικονόμηση κατ οίκον'' του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με δυνατότητα επιδότησης επιτοκίου, φορολογικές εκπτώσεις ή απευθείας επιχορηγήσεις.
Όπως ανακοίνωσε η υπουργός κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, το πρόγραμμα αυτό είναι ένα από μια σειρά προγραμμάτων που θα ανακοινωθούν με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και ανέφερε ότι σύντομα θα παρουσιαστεί και το πρόγραμμα ''εξοικονόμηση στους Δήμους''.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα συμβάλλει στην μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης σε ένα σπίτι μέχρι 60% και ως παράδειγμα ανέφερε ότι ένα σπίτι στη Βόρεια Ελλάδα 100 τετραγωνικών μέτρων από τις αλλαγές που θα κάνει στο πλαίσιο του προγράμματος θα έχει όφελος μέχρι και 1600 ευρώ το χρόνο.

Στο πρόγραμμα αναμένεται να ενταχθούν 100.000 κατοικίες είναι συνολικού προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ και θα επιφέρει εξοικονόμηση ενέργειας κατά 1 δισ κιλοβατώρες ετησίως.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο υποπρογράμματα:

- Συμμετοχή στο πρόγραμμα με τραπεζικά δάνεια και επιδοτούμενο επιτόκιο το ύψος του οποίου θα οριστεί με κανόνες ανταγωνισμού της τραπεζικής αγοράς αλλά στόχος είναι ο καταναλωτής να πληρώνει περίπου 1% και περίπου 5% να είναι η επιδότηση.

Για την ένταξη σε αυτή την κατηγορία ο ιδιώτης πρέπει να έχει ατομικό εισόδημα όχι πάνω από
30.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα που να μην ξεπερνάει τις 50.000 ευρώ.
-
Απευθείας επιχορήγηση ύψους 30% του επιλέξιμου προϋπολογισμού για ιδιώτες με ατομικό εισόδημα μέχρι 15.000 ευρώ ή 25.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα.

Σημειώνεται ότι για πολυκατοικίες, προκειμένου για την ένταξή τους ως ενιαίο κτίριο, θα πρέπει το 50% των ιδιοκτητών να ανήκουν στην κατηγορίες των 30.000 ευρώ ατομικό εισόδημα και 50.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα και το 50% της πολυκατοικίας να χρησιμοποιείται για κύρια κατοικία.

Για να ενταχθεί κάποιος στο πρόγραμμα πρέπει να έχει διενεργηθεί ενεργειακή επιθεώρηση , υποβάλλει την αίτηση στην τράπεζα γίνεται η έγκριση δίνεται μέρος των χρημάτων και για να γίνει η αποπληρωμή προηγείται δεύτερη ενεργειακή επιθεώρηση. Οι κατοικίες που αφορά το πρόγραμμα είναι μονοκατοικίες πολυκατοικίες και διαμερίσματα πριν από την 1/1/ 1980 και για περιοχές με τιμή ζώνης έως 15000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι για όλα τα υπόλοιπα εισοδήματα προβλέπεται
έκπτωση 30% της δαπάνης από το φόρο εισοδήματος και έως του ποσού των 25.000 ευρώ.Οι αλλαγές που θα γίνουν αφορούν σε διπλούς θερμομονωτικούς υαλοπίνακες, κουφώματα, τοποθέτηση θερμομόνωσης δώματος, στέγης και κελύφους, εγκατάσταση νέου λέβητά ή αντικατάσταση παλαιού, συστήματα σκίασης, ηλιακούς θερμοσίφωνες.
Η τραπεζική επιδότηση θα γίνει μέσω ΤΕΜΠΜΕ.

Πηγή Κέρδος

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Κήρυξη περιοχών υπό κτηματογράφηση για τις εργασίες του Εθνικού Κτηματολογίου.


Αριθμ.Πρ.824/11.1.2010  (ΦΕΚ Β΄ 12/14.01.2010)

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
 ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

 Έχοντας υπόψη:

 1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 της παρ. 1 του ν.2308/95 "Κτηματογράφηση για τη δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου, Διαδικασία έως τις πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία και άλλες διατάξεις" (Α' 114).

 2. Τις διατάξεις του ν. 1647/86 "Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (Ο.Κ.Χ.Ε.) και άλλες σχετικές διατάξεις" (Ά 141).

 3. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ/τος 63/2005 (Α' 98).

 4. Την υπ'αριθ. 487/9-11-2009 απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Κ.Χ.Ε.

 5. Το γεγονός ότι από τις κανονιστικές διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, του προϋπολογισμού του ΟΚΧΕ και του προϋπολογισμού των οικείων Ο.Τ.Α., αποφασίζουμε:
1.- Κηρύσσονται υπό κτηματογράφηση οι περιοχές που εμπίπτουν στα διοικητικά όρια των παρακάτω δήμων και κοινοτήτων:

 1. Κοινότητα ΒΑΡΝΑΒΑ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 2. Κοινότητα ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 3. Δήμος ΚΑΛΑΜΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 4. Κοινότητα ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 5. Κοινότητα ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΩΡΩΠΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 6. Κοινότητα ΣΥΚΑΜΙΝΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 7. Δήμος ΩΡΩΠΙΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ (περιλαμβάνει τις πρώην Κοινότητες ΝΕΩΝ ΠΑΛΑΤΙΩΝ, ΣΚΑΛΑΣ ΩΡΩΠΟΥ και ΩΡΩΠΟΥ).

 8. Δήμος ΒΙΛΙΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 9. Δήμος ΕΡΥΘΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 10. Δήμος ΜΕΓΑΡΕΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 11. Κοινότητα ΟΙΝΟΗΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 12. Κοινότητα ΑΓΚΙΣΤΡΙΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 13. Τοπικό διαμέρισμα ΑΙΓΙΝΗΣ του Δήμου ΑΙΓΙΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 14. Τοπικό διαμέρισμα ΒΑΘΕΟΣ του Δήμου ΑΙΓΙΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 15. Τοπικό διαμέρισμα ΚΥΨΕΛΗΣ του Δήμου ΑΙΓΙΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 16. Τοπικό διαμέρισμα ΜΕΣΑΓΡΟΥ του Δήμου ΑΙΓΙΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 17. Τοπικό διαμέρισμα ΠΕΡΔΙΚΑΣ του Δήμου ΑΙΓΙΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 18. Κοινότητα ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 19. Τοπικό διαμέρισμα ΑΡΩΝΙΑΔΙΚΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 20. Τοπικό διαμέρισμα ΚΑΡΑΒΑ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 21. Τοπικό διαμέρισμα ΚΑΡΒΟΥΝΑΔΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 22. Τοπικό διαμέρισμα ΚΟΝΤΟΛΙΑΝΙΚΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 23. Τοπικό διαμέρισμα ΚΥΘΗΡΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 24. Τοπικό διαμέρισμα ΛΙΒΑΔΙΟΥ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 25. Τοπικό διαμέρισμα ΛΟΓΟΘΕΤΙΑΝΙΚΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 26. Τοπικό διαμέρισμα ΜΗΤΑΤΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 27. Τοπικό διαμέρισμα ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 28. Τοπικό διαμέρισμα ΜΥΡΤΙΔΙΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 29. Τοπικό διαμέρισμα ΠΟΤΑΜΟΥ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 30. Τοπικό διαμέρισμα ΦΡΑΤΣΙΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 31. Τοπικό διαμέρισμα ΦΡΙΛΙΓΚΙΑΝΙΚΩΝ του Δήμου ΚΥΘΗΡΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 32. Τοπικό διαμέρισμα ΚΟΥΝΟΥΠΙΤΣΗΣ του Δήμου ΜΕΘΑΝΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 33. Τοπικό διαμέρισμα ΚΥΨΕΛΗΣ ΜΕΘΑΝΩΝ του Δήμου ΜΕΘΑΝΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 34. Τοπικό διαμέρισμα ΛΟΥΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΘΑΝΩΝ του Δήμου ΜΕΘΑΝΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 35. Τοπικό διαμέρισμα ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ του Δήμου ΜΕΘΑΝΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 36. Δήμος ΠΟΡΟΥ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 37. Δήμος ΣΠΕΤΣΩΝ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 38. Τοπικό διαμέρισμα ΑΝΩ ΦΑΝΑΡΙΟΥ του Δήμου ΤΡΟΙΖΗΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 39. Τοπικό διαμέρισμα ΓΑΛΑΤΑ του Δήμου ΤΡΟΙΖΗΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 40. Τοπικό διαμέρισμα ΔΡΥΟΠΗΣ του Δήμου ΤΡΟΙΖΗΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 41. Τοπικό διαμέρισμα ΚΑΡΑΤΖΑ του Δήμου ΤΡΟΙΖΗΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 42. Τοπικό διαμέρισμα ΤΑΚΤΙΚΟΥΠΟΛΕΩΣ του Δήμου ΤΡΟΙΖΗΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 43. Τοπικό διαμέρισμα ΤΡΟΙΖΗΝΟΣ του Δήμου ΤΡΟΙΖΗΝΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

 44. Δήμος ΥΔΡΑΣ του Νομού ΑΤΤΙΚΗΣ.

2.- Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευση της στην
Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

 Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2010

 Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ

Τα νέα τεκμήρια για Ι.Χ. και κατοικίες.

Ευρώ και τετραγωνικό μέτρο θα μετράει από φέτος η Εφορία προκειμένου να υπολογίσει το τεκμήριο διαβίωσης στα σπίτια ( κύρια ή εξοχική κατοικία) χιλιάδων ιδιοκτητών ακινήτων.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που παρουσίασε χθες ο τηλεοπτικός  σταθμός  ΑLTER, εκτός , από τα ακίνητα στα «γρανάζια» των τεκμηρίων θα συνυπολογίζονται και  τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του φορολογούμενου ( αυτοκίνητα, σκάφη, εναέρια μέσα, πισίνες κλπ) ή άλλες πρόσθετες δαπάνες (δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, οικιακές βοηθοί).

Τα τεκμήρια προσδιορισμού του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος θα είναι κλιμακωτά και στην περίπτωση των ακινήτων θα ισχύσουν τα εξής:

-Για κύρια κατοικία με επιφάνεια κύριων χώρων μέχρι 80 τ.μ. το τεκμήριο προσδιορίζεται σε 40 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, το χρόνο

-Από  81 τετραγωνικά μέχρι τα 200 τ.μ. το τεκμήριο διαμορφώνεται στα 60 ευρώ το τ.μ.

-Για επιφάνεια πάνω από 200 τ.μ. το τεκμήριο ανεβαίνει στα 100 ευρώ το τ.μ.

-Για τους
βοηθητικούς χώρους το τεκμήριο ορίζεται στα 30 ευρώ το τ.μ.

-Για μονοκατοικίες προσαυξάνεται κατά 20%.

Δηλαδή για ένα ακίνητο επιφάνειας 80 τ.μ το τεκμήριο διαμορφώνεται στα 3.200 ευρώ, ενώ για κατοικία 100 τ.μ.  το ετήσιο τεκμήριο  που θα υπολογίζει η εφορία θα φθάνει τα 4.400 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη θα υπολογίζεται με βάση το κόστος των τελών κυκλοφορίας, των ασφαλίστρων, των καυσίμων κλπ.

Αναλυτικότερα :

Αυτοκίνητα  1.000 1.200 κ.ε.  θα έχουν τεκμήριο 3.000 ευρώ.

       Ι.Χ.  1.400 κυβικά,  3.400 ευρώ

        Ι.Χ. 1.600 κυβικά,  3.800 ευρώ

        Ι.Χ. 1.800 κυβικά,  4.200 ευρώ

        Ι.Χ. 2.000 κυβικά,  4.600 ευρώ

        Ι.Χ. 2.500 κυβικά,  6.100 ευρώ

        Ι.Χ  3.000 κυβικά  7.600 ευρώ

 Έστω φορολογούμενος ο οποίος διατηρεί σπίτι 100 τ.μ. και έχει δύο αυτοκίνητα 1.600 και 1.400 κ.ε. Το ετήσιο εισόδημα που θα δηλώνει στην Εφορία δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 11.600 ευρώ.
Με τις νέες διατάξεις, αλλάζουν επίσης και οι όροι για τις δαπάνες που μειώνουν το φορολογητέο εισόδημα  και μπαίνει
πλαφόν έκπτωσης ίσο με το 20% για τόκους στεγαστικού δανείου ανεξάρτητα του χρόνου που συνάφθηκε το δάνειο.

Προβλέπεται επίσης , έκπτωση 20% για αγορά αμοιβαίων κεφαλαίων,  20% για ασφάλιστρα συμβόλαια και 20% για δωρεές στο δημόσιο κλπ.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη
και αφορολόγητο 1.500 ευρώ (αντί 1.000 ευρώ) για κάθε ένα από τα τρία πρώτα παιδιά του φορολογούμενου και 2.000 ευρώ για κάθε παιδί από το τέταρτο και μετά.

Ειδικά για τις αποζημιώσεις των απολυμένων  αφορολόγητο παραμένει το ποσό μόνο μέχρι τις 30.000 ευρώ. Για μεγαλύτερα ποσά επιβάλλεται κλιμακωτός φόρος: 20% για το τμήμα 30.001-60.000 ευρώ, 30% για το τμήμα 60.001-150.000 ευρώ και 40% για άνω των 150.000 ευρώ.

Τέλος,  αυξάνεται σταδιακά ο φόρος που επιβάλλεται σε αμοιβές μελών διοικητικών συμβουλίων, από 10% που ισχύει ως σήμερα, σε 21% το 2011, 22% το 2012, 23% το 2013, 24% το 2014 και 25% το 2015.

Πηγή Ισοτιμία

Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Κατατέθηκε στη Βουλή υπόμνημα με τα βασικά σημεία του φορολογικού νομοσχεδίου.

Τα κύρια σημεία των αλλαγών στη φορολογία φυσικών προσώπων, επιχειρήσεων και ακινήτων κατάθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών. Στο υπόμνημα προβλέπεται, μεταξύ άλλων, και η αύξηση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ, στο 45%. Το φορολογικό νομοσχέδιο θα εγκριθεί την προσεχή Πέμπτη από το υπουργικό συμβούλιο.

Κατατέθηκε στη Βουλή υπόμνημα με τα βασικά σημεία του φορολογικού νομοσχεδίου.
Τίτλος : «Αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής».

Οι 40 αλλαγές στη φορολογία.

Τα κύρια σημεία των αλλαγών στη φορολογία φυσικών προσώπων, επιχειρήσεων και ακινήτων κατάθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών. Στο υπόμνημα προβλέπεται, μεταξύ άλλων, και η αύξηση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ, στο 45%. Το φορολογικό νομοσχέδιο θα εγκριθεί την προσεχή Πέμπτη από το υπουργικό συμβούλιο.

Ειδικότερα, τα βασικά σημεία του νέου φορολογικού νομοσχεδίου έχουν ως εξής:

Α. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

1. Νέα φορολογική κλίμακα

Εισάγεται μια νέα φορολογική κλίμακα χωρίς διακρίσεις ως προς την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων, με περισσότερα κλιμάκια για πιο δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών και με πρόβλεψη για ανά διετία αναπροσαρμογή των κλιμακίων βάσει του τιμαρίθμου. Το αφορολόγητο όριο για όλους τους φορολογούμενους είναι τα 12.000 Ευρώ. Η νέα κλίμακα διαμορφώνεται ως εξής:



Ισχύων Νόμος (μισθωτοί)                                                        Νέος Νόμος (όλα τα εισοδήματα)

Ύψος εισοδήματος         Συντελεστής                            Ύψος εισοδήματος                      Συντελεστής

0 – 12.000                            0 %                                          0 – 12.000                                     0 %
12.001 – 30.000                  25%                                 12.001 – 16.000                                    18%
30.001 – 75.000                  35%                                 16.001 – 22.000                                    24%
Άνω των 75.000                  40%                                 22.001 – 26.000                                    26%
                                                                                      26.001 – 32.000                                    32%
                                                                                      32.001 – 40.000                                    36%
                                                                                      40.001 – 60.000                                    38%
                                                                                      60.001 – 100.000                                  40%
                                                                                      Άνω των 100.000                                  45%
Με τη νέα κλίμακα υπάρχει μετατόπιση βάρους από τα χαμηλά και μεσαία στα υψηλά εισοδήματα. Συγκεκριμένα, υπάρχει φοροελάφρυνση σε εισοδήματα μέχρι 40.000 Ευρώ. Ενδεικτικά, εισόδημα 25.000 Ευρώ έχει μείωση φόρου 310 Ευρώ (-10%), εισόδημα 35.000 Ευρώ έχει μείωση φόρου 50 Ευρώ (-1%), ενώ εισόδημα 100.000 Ευρώ έχει αύξηση φόρου 1.350 Ευρώ (7%).

2. Αποδείξεις και αφορολόγητο όριο

Εισάγονται κίνητρα για τη συλλογή αποδείξεων, καθώς μέρος του αφορολογήτου ορίου θα εξασφαλίζεται με τη συλλογή αποδείξεων από την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, ενώ παρέχεται επιπλέον έκπτωση για τη προσκόμιση αποδείξεων πέρα από το απαιτούμενο όριο. Στις αποδείξεις περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών εκτός εκείνων που αφορούν αγαθά μεγάλης αξίας που αποτελούν τεκμήριο ελάχιστου εισοδήματος, των τακτικών λογαριασμών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας, της ύδρευσης κλπ, και όσων αναγνωρίζονται ιδιαιτέρως για μείωση του εισοδήματος ή έκπτωση από το φόρο (ιατρικές δαπάνες, δαπάνες ενοικίων, ασφάλιστρα κλπ).
Για ατομικό εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών. Για εισόδημα έως 12.000 ευρώ ο φορολογούμενος χρειάζεται να προσκομίσει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος του. Από 12.000 και άνω χρειάζεται να προσκομίζει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος για τις πρώτες 12.000 και 30% του εισοδήματος για το τμήμα του εισοδήματος που είναι πάνω από τις 12.000 ευρώ. Όταν οι δαπάνες είναι περισσότερες από τις απαιτούμενες και μέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ ατομικά ή 30.000 ευρώ για οικογένεια, ο φορολογούμενος δικαιούται μείωση φόρου ίση με το 10% της διαφοράς μεταξύ του ποσού των απαιτούμενων για το αφορολόγητο δαπανών και αυτού των δηλούμενων.
Όταν οι δαπάνες είναι λιγότερες από τις απαιτούμενες, ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με ποσοστό φόρου ίσο με το 10% του ποσού των δαπανών που υπολείπεται.

3. Προσδιορισμός ελάχιστου εισοδήματος με χρήση τεκμηρίων

Με το νομοσχέδιο, προτείνεται προσδιορισμός του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος με βάση υπηρεσίες και περιουσιακά στοιχεία που έχει στη κυριότητά του ή χρησιμοποιεί ο φορολογούμενος. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος θα λαμβάνονται υπόψη οι κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη, εναέρια μέσα, πισίνες, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, οικιακές βοηθοί κ.α.

4. Κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης

Καταργούνται οι περιπτώσεις αδικαιολόγητης αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων. Οι περιπτώσεις αυτές εντάσσονται στην ενιαία κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Εξαιρούνται μόνο οι τόκοι των τραπεζικών καταθέσεων και των ελληνικών κρατικών ομολόγων για τους οποίους διατηρούνται οι ισχύουσες διατάξεις.

Παραδείγματα: Καταργείται η αυτοτελής φορολόγησης των διαφόρων επιδομάτων και αποζημιώσεων των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, τα εισοδήματα από την υπογραφή συμβολαίων ποδοσφαιριστών, προπονητών κλπ, οι αμοιβές όσων εκλέγονται στη τοπική αυτοδιοίκηση κ.α.

5. Κατάργηση των φοροαπαλλαγών

Καταργούνται οι απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος ή η φορολόγηση εισοδημάτων με ειδικούς συντελεστές. Εξαιρούνται μόνο οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, σε ορισμένες περιπτώσεις σε συνδυασμό με εισοδηματικό κριτήριο.

6. Λογιστικός προσδιορισμός εισοδημάτων

Εισάγεται από 1.1.2011 ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει βιβλίων εσόδων - εξόδων και αποδείξεων πώλησης ή παροχής υπηρεσιών για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και καταργείται κάθε ειδικός τρόπος φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών επαγγελμάτων. Ειδικότερα επιβάλλεται ο λογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων των:

Ταξί, Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Λεωφορείων ΚΤΕΛ, Ενοικιαζομένων Δωματίων, Κάμπινγκ, Μηχανικοί – Αρχιτέκτονες, Λιανοπωλητές, Πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, Βενζινάδικα, Περίπτερα κ.α. Για τη μεταβατική περίοδο των εισοδημάτων του 2010 θα υπάρξουν προσαρμογές στο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα. Η υποχρέωση για την έκδοση αποδείξεων ισχύει σε κάθε περίπτωση και για το 2010.

7. Αναλογική φορολόγηση μερισμάτων και υπεραξίας μετοχών

Στα φορολογητέα, εισοδήματα εντάσσονται τα μερίσματα και γενικότερα τα διανεμόμενα κέρδη που εισπράττονται από φυσικά πρόσωπα. Φορολογείται η υπεραξία από τη βραχυχρόνια αγοραπωλησία μετοχών, ενώ για τον ορισμό της φορολογητέας υπεραξίας λαμβάνονται υπόψη και οι τυχόν ζημιές.

8. Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων

Για τις δηλώσεις του 2011 και εξής η δήλωση φόρου εισοδήματος υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Με υπουργική απόφαση ορίζεται η μορφή της ηλεκτρονικής δήλωσης και οι εναλλακτικές δυνατότητες για την συμπλήρωση και υποβολή της (απευθείας, μέσω φοροτεχνικών γραφείων, μέσω ΚΕΠ).

9. Ενθάρρυνση επαναπατρισμού κεφαλαίων από το εξωτερικό

Καταθέσεις σε τράπεζες στην αλλοδαπή που εντός έξι μηνών θα μεταφερθούν σε ετήσιο προθεσμιακό λογαριασμό στην Ελλάδα εξαιρούνται του ελέγχου πόθεν έσχες εφόσον καταβληθεί φόρος 5% επί της αξίας του κεφαλαίου. Μετά το πέρας της περιόδου των έξι μηνών οι ελληνικές αρχές θα ενεργοποιήσουν κάθε διεθνή ή ευρωπαϊκή συμφωνία προκειμένου να λάβουν γνώση των καταθέσεων ελλήνων φορολογουμένων σε τράπεζες της αλλοδαπής. Για τα επαναπατρισθέντα κεφάλαια που επενδύονται επιστρέφεται μέρος του φόρου αυτού.

Β. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

10. Αντικατάσταση ΕΤΑΚ από προοδευτικό φόρο στην ακίνητη περιουσία

Το Ειδικό Τέλος Ακινήτου Περιουσίας καταργείται. Επιβάλλεται ετήσιος φόρος κατοχής μεγάλης ακίνητης περιουσίας σε ατομικό επίπεδο με την πιο κάτω κλίμακα
Αξία ακίνητης περιουσίας                                     Φορολογικός συντελεστής
Έως 400.000                                                          0%

400.001 – 500.000                                               0.1%

500.001 – 600.000                                               0.3%
600.001 – 700.000                                               0.6%
700.001 – 800.000                                               0.9%
800.001 και άνω                                                     1%

Για ακίνητες περιουσίες άνω των 5.000.000 ευρώ θα ισχύει για τρία χρόνια ο συντελεστής 2%.

11. Μεταβιβάσεις και δωρεές

Η ισχύουσα φορολογία μεταβίβασης ακινήτων εφαρμόζεται και κατά τη μεταβίβαση μετοχών ή εταιρικών μεριδίων εταιρειών κατοχής και εκμετάλλευσης ακινήτων.

Επιβάλλεται φόρος 5% για τις δωρεές ακινήτων και 10% για τις δωρεές μετρητών προς ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και λοιπά πρόσωπα που έως σήμερα ήταν απαλλασσόμενα.

12. Φορολόγηση εξωχώριων εταιριών ακινήτων (offshore)

Αυξάνεται ο συντελεστής φορολόγησης ακινήτων στην ιδιοκτησία εξωχώριων εταιρειών από 3% σε 15% ετησίως και καταργείται κάθε εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής φόρου. Ταυτόχρονα προσφέρεται προθεσμία για μεταβίβαση του ακινήτου σε φυσικό πρόσωπο με ευνοϊκούς όρους. Τα κτηματολογικά γραφεία ή υποθηκοφυλακεία υποχρεούνται εντός έξι μηνών να ενημερώσουν την ΓΓΠΣ για όλα τα ακίνητα αρμοδιότητάς τους που αποτελούν ιδιοκτησία εξωχώριων εταιρειών. Υποχρεούνται επίσης να κοινοποιούν στη ΓΓΠΣ κάθε νέα τέτοια εγγραφή ή άλλη μεταβολή στα αρχεία τους. Παράλληλα ενεργοποιείται η Υπηρεσία Έρευνας & Ελέγχου Τιμών (ΥΠ.Ε.Ε.Τ.) για την συλλογή πληροφοριών για τις εταιρείες που βρίσκονται εγκατεστημένες σε προνομιακά φορολογικά καθεστώτα και εφαρμόζεται ενδελεχής έλεγχος εταιριών στις οποίες μέτοχος είναι εξωχώρια εταιρία.

13. Φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας

Η ακίνητη περιουσία της εκκλησίας φορολογείται όπως και των άλλων ΝΠΔΔ κοινωφελούς σκοπού. Φορολογούνται με συντελεστή 20% τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της εκκλησίας και των ιερών μονών και φορολογούνται με συντελεστή 5% οι δωρεές ακινήτων και με 10% οι δωρεές μετρητών.

Γ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

14. Διαχωρισμός των φορολογητέων κερδών σε μη διανεμόμενα και διανεμόμενα κέρδη

Η φορολογία των μη διανεμομένων κερδών μειώνεται σταδιακά από 25% σε 20%. Το 2010 ο συντελεστής φόρου μειώνεται στο 24%. Η παρακράτηση φόρου στα διανεμόμενα κέρδη (μερίσματα) γίνεται σε επίπεδο νομικού προσώπου. Λαμβάνεται πρόνοια ώστε η συνολική φορολογική επιβάρυνση να μη ξεπερνά τη φορολογική επιβάρυνση για εισοδήματα από μισθωτή εργασία.

15. Φορολόγηση παροχών σε είδος προς εταιρικά στελέχη

Επειδή οι επιτηδευματίες αγοράζουν πολυτελή αυτοκίνητα στο όνομα των εταιρειών τους για να μην τα εμφανίζουν στις προσωπικές δηλώσεις τους θα προβλεφθεί ότι το κόστος κυκλοφορίας, συντήρησης και τα μισθώματα που καταβάλλονται όπως αυτά προκύπτουν από τα βιβλία της εταιρείας αποτελούν εισόδημα του χρήστη (Διευθύνων Σύμβουλος, Διαχειριστής, Πρόεδρος ΔΣ, στέλεχος).

16. Επέκταση ΦΠΑ

Προβλέπεται η επέκταση ΦΠΑ σε οικονομικές δραστηριότητες που σήμερα δεν καλύπτονται ή απαλλάσσονται και δεν προβλέπονται για αυτές εξαιρέσεις από την Οδηγία της ΕΕ για το ΦΠΑ.

17. Κριτήρια αυτοελέγχου

Η αντιμετώπιση σε συστηματική βάση του φαινομένου της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας με την προοδευτική λήψη κατάλληλων θεσμικών και διοικητικών μέτρων πρέπει να συνδυαστεί με την αύξηση της εθελούσιας συμμόρφωσης. Σ΄ αυτή την κατεύθυνση θα υπάρχουν κίνητρα για τον αυτοέλεγχο των μικρών επιχειρήσεων με την καθιέρωση δεικτών, όρων και προϋποθέσεων υπαγωγής. Όποιος πληροί τα συγκεκριμένα κριτήρια ή τα αποδέχεται θα ολοκληρώνει κατ΄ αρχήν την φορολογική του υποχρέωση για την συγκεκριμένη χρήση. Εάν από το σύνολο των στοιχείων βρεθεί στο δείγμα μέσω της ανάλυσης κινδύνου κατ΄ εξαίρεση θα υπόκειται σε έλεγχο.

18. Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών

Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών στις επιχειρήσεις. Φορολόγηση 90% των bonus στις τράπεζες και στις χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις.

19. Φορολογικά πιστοποιητικά επιχειρήσεων από ορκωτούς ελεγκτές. Πιστοποίηση λογιστών – φοροτεχνικών

Ορκωτοί ελεγκτές, και για τις μικρότερες εταιρείες πιστοποιημένα γραφεία λογιστών ή φοροτεχνικών, θα βεβαιώνουν την ακρίβεια της φορολογικής υποχρέωσης της επιχείρησης. Οι ορκωτοί ελεγκτές θα εκδίδουν σχετικό πιστοποιητικό, το οποίο θα περιλαμβάνει παρατηρήσεις και παραβάσεις επί των διατάξεων της φορολογικής νομοθεσίας. Οι λογιστές-φοροτεχνικοί θα βεβαιώνουν την ακρίβεια και ειλικρίνεια των υποβαλλόμενων δηλώσεων ως προς τη συμφωνία αυτών με τα οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν από τα στοιχεία και βιβλία της επιχείρησης. Η εφορία με βάση το σύστημα στοχευμένων ελέγχων θα διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους οι οποίοι εφόσον αναδείξουν φοροδιαφυγή θα επιφέρουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στις ελεγκτικές εταιρίες.

Δ. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ

20. Επαγγελματικοί λογαριασμοί

Από 1/1/2011 όλες οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων κάθε κατηγορίας όπως και όλες οι αμοιβές μισθοδοσίας πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέσω τραπεζικών επαγγελματικών λογαριασμών. Με υπουργική απόφαση καθορίζεται το ύψος των συναλλαγών που υποχρεωτικά υπόκεινται σε αυτή τη ρύθμιση. Οι Τράπεζες όπου τηρούνται οι επαγγελματικοί λογαριασμοί των επιχειρήσεων υποχρεούνται να παρέχουν στη ΓΓΠΣ ενημέρωση για τις πραγματοποιούμενες συναλλαγές.

21. Περιουσιολόγιο

Η ΓΓΠΣ εντός έξι μηνών συγκροτεί περιουσιολόγιο όλων των φυσικών προσώπων κατόχων Α.Φ.Μ. Στο περιουσιολόγιο περιλαμβάνονται κυρίως ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη, εναέρια μέσα μεταφοράς, κατοχή μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων, και εταιρικών μεριδίων. Δεν περιλαμβάνονται οι τραπεζικές καταθέσεις και τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου. Με υπουργική απόφαση θα ορίζεται ο τρόπος αποτύπωσης και συγκέντρωσης των πιο πάνω περιουσιακών στοιχείων. Το περιουσιολόγιο θα αποτελεί τη βάση για διεξαγωγή διασταυρώσεων προς επαλήθευση των εισοδημάτων που δηλώνονται από τους φορολογούμενους.

22. Διασταυρώσεις στοιχείων

Τακτική εφαρμογή ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου διασταύρωσης στοιχείων με βάση ετήσιο πρόγραμμα για τακτικούς περιοδικούς ελέγχους και όχι σε ad hoc βάση όπως είναι σήμερα. Στους ελέγχους περιλαμβάνονται και έλεγχοι που γίνονται για πρώτη φορά, όπως η διασταύρωση στοιχείων τραπεζικών λογαριασμών που λαμβάνουμε από άλλες χώρες στο πλαίσιο των διεθνών συμβάσεων ανταλλαγής τραπεζικών πληροφοριών. Ο έλεγχος θα γίνεται με την εφαρμογή κριτηρίων επικινδυνότητας το μέγεθος των δειγμάτων θα είναι τέτοιο ώστε να μπορεί να ελεγχθεί αποτελεσματικά από ελεγκτές και επιθεωρητές.

23. Ηλεκτρονική διασύνδεση του Υπουργείου Οικονομικών

Ηλεκτρονική διασύνδεση του Υπουργείου Οικονομικών με όλα τα Υπουργεία και Φορείς με υποχρέωση όλων για υποβολή κάθε στοιχείου οικονομικού ενδιαφέροντος είτε πρόκειται για αμοιβές, είτε για μισθούς, είτε για αποζημιώσεις, είτε για επιδοτήσεις ή οικονομικές ενισχύσεις. Θα συγκεντρώνονται (ηλεκτρονική υποβολή) ακόμα στοιχεία όπως από το Υπ. Περιβάλλοντος για τα Δημόσια έργα, άδειες οικοδομών, από το Υπ. Υποδομών για τα αυτοκίνητα, από το Υπ. Δικαιοσύνης- δικαστήρια για δικαστικές διενέξεις διεκδίκησης αμοιβών, αποζημιώσεων, παραστάσεις δικηγόρων, συμβολαιογράφοι για αντίγραφα συμβολαίων, συμφωνητικών, από ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, κ.λπ.

24. Έλεγχοι με βάση κριτήρια κινδύνου

Κεντρική επιλογή των ελεγκτέων υποθέσεων με σύστημα ανάλυσης κινδύνου (Risk analysis). Καταρτίζεται κατάλογος μορίων κινδύνου φοροδιαφυγής (point system) βάσει του οποίου διενεργούνται προληπτικοί και τελικοί έλεγχοι τήρησης της φορολογικής νομοθεσίας από τα υπόχρεα νομικά και φυσικά πρόσωπα. Οι αρμόδιες για τον έλεγχο αρχές καταρτίζουν ετήσιο πρόγραμμα στοχευμένων ελέγχων βάσει των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των πιο πάνω μορίων. Εφαρμογή πληροφοριακών συστημάτων διαχείρισης των ελέγχων. Σύστημα που τίθεται σε λειτουργία μέσα στο 2010 επιλέγει προς έλεγχο τις πιο επικίνδυνες επιχειρήσεις, διασφαλίζει ότι οι έλεγχοι γίνονται με βάση αντικειμενικά κριτήρια και επιτρέπει την κεντρική διαχείριση της πορείας των υποθέσεων.

25. Ηλεκτρονική τιμολόγηση

Σε συνδυασμό με τον επαγγελματικό λογαριασμό εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικής διακίνησης των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων και μεταξύ επιχειρήσεων και δημοσίου. Από 1/1/2011 τιμολόγια για συναλλαγές άνω των 3.000 Ευρώ μεταξύ επιχειρήσεων ή μεταξύ επιχειρήσεων και δημοσίου θα γίνονται δεκτά μόνο ηλεκτρονικά. Οι φορολογικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στα στοιχεία των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

26. Πιστοποίηση ηλεκτρονικής υπογραφής

Όλοι οι επαγγελματίες (λογιστές, φοροτέχνες, εκτελωνιστές, συμβολαιογράφοι, κλπ), θα πιστοποιηθούν και θα αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή, ώστε να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με το Υπουργείο Οικονομικών για λογαριασμό τρίτων υπόχρεων, νομικών ή φυσικών προσώπων.

27. Συναλλαγές άνω των 1.500 Ευρώ χωρίς μετρητά

Από 1/1/2011 δεν θα θεωρείται νόμιμη κάθε συναλλαγή μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων ή μεταξύ επιχειρήσεων, αξίας μεγαλύτερης των 1.500 ευρώ εάν αυτή γίνεται με μετρητά. Οι συναλλαγές αυτές θα γίνονται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες ή δίγραμμες επιταγές, ή ηλεκτρονικές διαβιβάσεις μέσω Τραπεζών.

28. Ταμειακές μηχανές παντού

Όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες οφείλουν να εκδίδουν αποδείξεις μέσω πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών. Στο κανόνα αυτό υπάγονται, χωρίς εξαιρέσεις, και τα πρατήρια καυσίμων, τα περίπτερα, τα ταξί, οι πωλητές των λαϊκών αγορών κλπ.

29. Κίνητρα για αποκάλυψη διαφθοράς και φοροδιαφυγής

Υιοθέτηση φορολογικής αμνηστίας για άτομα ή επιχειρήσεις που βοηθούν στην αποκάλυψη διεφθαρμένων δημοσίων λειτουργών. Αμοιβή όποιου οδηγεί σε σύλληψη για δωροδοκία που αφορά λαθρεμπορία ή φοροδιαφυγή.

30. Επιτάχυνση διαδικασιών καταβολής προστίμου και άλλες κυρώσεις

Συντομεύονται οι προθεσμίες και επιταχύνονται γενικώς οι διαδικασίες επιβολής διοικητικών κυρώσεων. Ειδικότερα θα προβλέπεται η δυνατότητα της ΥΠΕΕ να επιβάλει επί τόπου άμεσα καταβλητέα πρόστιμα. Παράλληλα ενεργοποιείται η διαδικασία κλεισίματος του καταστήματος σε περίπτωση υπότροπου παράβασης μη έκδοσης αποδείξεων.

Για ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες απώλεια του αφορολόγητου ορίου της κλίμακας στην περίπτωση παράβασης μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης στοιχείου πώλησης ή στοιχείου διακίνησης.

31. Κατάσχεση για χρέη προς το δημόσιο

Υιοθέτηση δραστικών μεθόδων συλλογής των ανείσπρακτων οφειλών, όπως η κατάσχεση περιουσιών για όσους έχουν την ικανότητα αποπληρωμής. Αυτό θα εφαρμοστεί αποτελεσματικά μέσω της σύνδεσης των εκκρεμών χρεών με στοιχεία από την ηλεκτρονική καταγραφή της ακίνητης περιουσίας καθώς και με την δυνατότητα «κατάσχεσης εις χείρας τρίτων» όσον αφορά τραπεζικούς λογαριασμούς.

32. Έλεγχος συναλλαγών με εξωχώριες εταιρίες και υποκεφαλαιοδότησης (thin capitalization)

Δεν αναγνωρίζονται οι αγορές, οι δαπάνες, τα μισθώματα, οι τόκοι που προκύπτουν από συναλλαγές με εξωχώριες εταιρίες, ή εταιρίες αντιπροσώπευσης αυτών.

33. Έλεγχος πρακτικών τιμολόγησης μεταξύ μητρικών και θυγατρικών

Ενισχύονται και συμπληρώνονται οι διατάξεις περί ελέγχου πρακτικών ενδοομιλικών συναλλαγών (transfer pricing) μεταξύ μητρικών και θυγατρικών εταιρειών εγκατεστημένων σε χώρες με προνομιακά φορολογικά καθεστώτα που προβλέπονται στο νόμο 3728 / 08. Δημιουργείται ειδική ομάδα ελέγχου των πρακτικών τιμολόγησης μεταξύ μητρικών και θυγατρικών εταιρειών.

34. Κυρώσεις για Φοροδιαφυγή και Λαθρεμπόριο

Επιβάλλεται ένα αυστηρότερο πλαίσιο ποινικών κυρώσεων για τα αδικήματα της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας.

35. Αναδιοργάνωση Φορολογικών Υπηρεσιών

Αναδιοργάνωση της ΥΠΕΕ με δημιουργία εξειδικευμένης υπηρεσίας η οποία θα ελέγχει τους ιδιώτες με μεγάλα εισοδήματα (επώνυμη φοροδιαφυγή) αξιοποιώντας στοιχεία και πληροφορίες που συλλέγονται από φορείς όπως συμβολαιογράφοι, τράπεζες, χρηματιστήριο, μεσίτες, φορολογικές αρχές άλλων χωρών κ.λπ. Εξειδικευμένη υπηρεσία με αποστολή τη διερεύνηση, τη μεθοδολογία και τον εντοπισμό, φοροδιαφυγής τομέων του παραεμπορίου καθώς και την αντιμετώπισή του σε συνεργασία με άλλους φορείς (αστυνομία, δημοτική αστυνομία κ.λ.π).

Δημιουργία κεντρικού τηλεφωνικού κέντρου (call-center) για άμεση υπενθύμιση (με τη λήξη του χρέους) των οικονομικών υποχρεώσεων των πολιτών.

Επίσης προβλέπεται ο επανακαθορισμός των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφόρων διοικητικών επιπέδων του Υπουργείου Οικονομικών και της Υπηρεσίας Οικονομικής Επιθεώρησης.

Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ (ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ)

36. Ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας

Θεσπίζεται 3ετές αφορολόγητο για δημιουργία και λειτουργία νέων επιχειρήσεων από άτομα έως 35 ετών.

37. Περιβαλλοντικά κίνητρα

Θεσπίζονται νέα κίνητρα με στόχο την περιβαλλοντική προστασία όπως φορολογικά κίνητρα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων και για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων. Επιπλέον, δίνονται κίνητρα και ελαφρύνσεις για την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος με ελαφρύνσεις για τη διατήρηση αδόμητης γης που είναι εντός σχεδίου σε πυκνοδομημένες περιοχές και για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

38. Κίνητρα για την έρευνα

Αύξηση εκπτώσεων στα φορολογητέα κέρδη για επιχειρήσεις που πραγματοποιούν δαπάνες σε τεχνολογική καινοτομία όπως ορίζονται σε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Το μέρος των κερδών που προέρχεται από την πώληση αγαθών που ενσωματώνουν διεθνώς αναγνωρισμένη πατέντα της επιχείρησης απαλλάσσονται φόρου για τρεις εταιρικές χρήσεις.

39. Κίνητρα για την κινηματογραφική παραγωγή

Παρέχεται έκπτωση φόρου σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα με βάση τις δαπάνες που προορίζονται για την παραγωγή κινηματογραφικού έργου μεγάλου μήκους.

40. Φορολογικά κίνητρα επενδύσεις και διατήρηση θέσεων εργασίας

Με το νομοσχέδιο εισάγονται φοροαπαλλαγές για τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις με μείωση του κύκλου εργασιών.

Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να παρουσιαστεί το πλαίσιο ίδρυσης επιχειρήσεων σε μία ημέρα .


Το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση Α.Ε. και ΕΠΕ με «υπηρεσία μιας στάσης» τα περίπου 3.200 συμβολαιογραφικά γραφεία. Για τις υπόλοιπες εταιρείες η έναρξη θα περνά από τα Επιμελητήρια και 100 νέα ΚΕΠ ανά την Ελλάδα.

Σε μία ημέρα η ίδρυση εταιρείας.


ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ Α.Ε. Η ΕΠΕ

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ίδρυσης επιχειρήσεων σε μία ημέρα από 3.350 σημεία ανά την Ελλάδα αναμένεται να παρουσιάσει την Τετάρτη η αρμόδια υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση Α.Ε. και ΕΠΕ με «υπηρεσία μιας στάσης» τα περίπου 3.200 συμβολαιογραφικά γραφεία. Για τις υπόλοιπες εταιρείες η έναρξη θα περνά από τα Επιμελητήρια και 100 νέα ΚΕΠ ανά την Ελλάδα.

Με το νομοσχέδιο καταργείται η υποχρέωση δημοσίευσης στο Πρωτοδικείο, στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών και στο ΦΕΚ. Καθιερώνεται η ηλεκτρονική καταχώριση και δημοσίευση των στοιχείων της επιχείρησης στο ηλεκτρονικό Εθνικό Δελτίο Εμπορικής Δημοσιότητας του Γενικού Επιχειρηματικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) των Επιμελητηρίων.

Επίσης, ο έλεγχος νομιμότητας επιμερίζεται σε δύο σημεία. Προληπτικά θα γίνεται από την ανά περίπτωση (Επιμελητήριο ή συμβολαιογράφος) «υπηρεσία μιας στάσης». Εκ των υστέρων από τις Διευθύνσεις Α.Ε. των νομαρχιών και τις ΔΟΥ.

Η ευθύνη

Αρμόδια στελέχη εξηγούν ότι έτσι μειώνεται ο κίνδυνος «γρηγορόσημου» από επιχειρηματίες που θέλουν να επισπεύσουν τις διαδικασίες αφού, όπως λένε, πλέον μία υπηρεσία θα φέρει την αποκλειστική ευθύνη.

Ετσι, ειδικά συμβολαιογράφοι δύσκολα θα «ρισκάρουν» τις ενδεχόμενες ποινές ή σε κάθε περίπτωση πιο εύκολα θα αποκαλύπτεται όποια διαφθορά από τους εκ των υστέρων δειγματοληπτικούς και κατασταλτικούς ελέγχους που με βάση διάταξη του νόμου θα εντατικοποιηθούν.

Για τις ΑΕΠ και τις ΕΠΕ επιλέχθηκαν οι συμβολαιογράφοι ως «υπηρεσία μίας στάσης», καθώς είναι υποχρεωτική η διασφάλιση νομιμότητας με συμβολαιογραφικό έγγραφο και έτσι αν «one stop shop» ήταν τα Επιμελητήρια θα χρειάζονταν 2 στάσεις.

Ο συμβολαιογράφος θα οφείλει να εκδώσει εντός της ημέρας την άδεια. Για Α.Ε. και ΕΠΕ που είναι θυγατρικές ξένων εταιρειών, ισχύει η σχετική κοινοτική οδηγία και η διεκπεραίωση θα γίνεται σε υπό σύσταση κέντρα των ΚΕΠ.

Το υπουργείο θέτει ως στόχο να ξεκινήσουν μέσα στον Μάιο ιδρύσεις εταιρειών με το νέο καθεστώς. Ωστόσο, είναι δεδομένο, όπως επισημαίνουν αρμόδια στελέχη, ότι θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα κέντρα.

Πιο εύκολη θεωρείται η οργάνωση των 50 Επιμελητηρίων, αν και στις περιφέρειες θα χρειαστεί στελεχειακή ενίσχυση. Πιο δύσκολη εκτιμάται ότι θα είναι η δημιουργία των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΕΚΕΠ) που θα είναι οι υπηρεσίες μιας στάσης για την ίδρυση των Ο.Ε. και Ε.Ε. μαζί με τα Επιμελητήρια.

Θα εξυπηρετούν κυρίως τους υποψήφιους επιχειρηματίες απομακρυσμένων από το κέντρο του νομού περιοχών.

Αναμένεται να αποκτήσουν έδρα σε κτίρια που θα μείνουν χωρίς χρήση με τη συνένωση των δήμων. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.

Οσον αφορά τους συμβολαιογράφους, έχει ήδη δεχθεί το υπουργείο Οικονομικών το δικαίωμά τους να έχουν πρόσβαση στο Taxis ώστε να λαμβάνουν ΑΦΜ και θα συνδέονται με το ΓΕΜΗ που θα διαχειρίζεται η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος.

Εκτιμάται ότι με τις αλλαγές θα μειωθεί κατά 80% το κόστος ίδρυσης εταιρειών. Σήμερα υπολογίζεται σε 4.200 ευρώ για μια ΕΠΕ.

Πηγή Ελευθεροτυπία

Αναγνώστες

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΑΧΑΡΝΕΣ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ"