My LinkedIn profile

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ
ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ;...ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ!..(Κάντε κλίκ πάνω στον...ΧΡΥΣΟ!) Τηλ: 6995295767/ 6946083329

Taxheaven - Νέα ειδήσεις

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Ξεκινούν οι δράσεις «digi-content» και «digi-retail» συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»








Το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού, στο πλαίσιο υλοποίησης του ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση», ανακοινώνουν την έναρξη των νέων δράσεων κρατικών ενισχύσεων «digi-content» και «digi-retail», οι οποίες απευθύνονται σε περισσότερες από 200.000 ελληνικές επιχειρήσεις.

Οι δύο δράσεις αξιοποιούν πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013, συνολικού ύψους €120 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συνδράμουν σημαντικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας που πλήττονται από την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, με νέες ψηφιακές δυνατότητες.

Η δράση “digi-content” αφορά στην ενίσχυση της δημιουργίας δυναμικού και πλούσιου ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου, το οποίο αξιοποιείται εμπορικά. Απευθύνεται σε κλάδους με εκδοτικές δραστηριότητες (εκδόσεις βιβλίων, επιστημονικών και Πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, εκδοτικούς οίκους, εκδόσεις τύπου) καθώς και σε παρόχους ενημερωτικού περιεχομένου, σε εταιρίες διαχείρισης έντυπου κλπ. Σκοπός της είναι να εμπλουτίσει το ελληνικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, ενισχύοντας παράλληλα την ψηφιακή του διάθεση μέσα από πολλαπλά τεχνολογικά κανάλια (ψηφιακοί αναγνώστες βιβλίων, tablet pc, συσκευές κινητής επικοινωνίας). Η δράση διαθέτει συνολικά πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013 ύψους €20 εκατ. ευρώ για να ενισχύσει κατά 50% τεχνολογικές επενδύσεις σε ευρυζωνικό περιεχόμενο, συνολικού προϋπολογισμού €40 εκατ. ευρώ.

Η δράση “digi-retail” αφορά στην «ψηφιακή ενίσχυση» επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου με στόχο: α)τη βελτίωση της εσωτερικής τους διαχείρισης και τη μείωση του κόστους λειτουργίας τους, με αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης, πωλήσεων, αγορών κλπ. και β) την ψηφιακή ενίσχυση της εξωστρέφειας και την πρόσβαση σε νέα καταναλωτικά κοινά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας για την ηλεκτρονική τους προβολή και προώθηση. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η υιοθέτηση ολοκληρωμένων διαδικασιών ψηφιακής λιανικής, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι έξυπνες κάρτες, τα ηλεκτρονικά κουπόνια, η διαφήμιση μέσα από κοινωνικά δίκτυα, η διασύνδεση φυσικού και ηλεκτρονικού κόσμου μέσω smart tags, οι διαδραστικές οθόνες κ.α. Στο πλαίσιο της δράσης «digi-retail» θα διατεθούν πόροι του ΕΣΠΑ 2007-2013 ύψους €100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ενισχυθούν κατά 50% τεχνολογικές επενδύσεις ύψους €200 εκατ. ευρώ από επιχειρήσεις λιανικής.

Ξεφεύγοντας από την πεπατημένη, και οι δύο δράσεις χαρακτηρίζονται από μια σειρά καινοτομιών, που διευκολύνουν τη συμμετοχή όλων των επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά, απευθύνονται για πρώτη φορά σε όλα τα μεγέθη επιχειρήσεων, από τις πολύ μικρές (με μηδέν εργαζόμενους) μέχρι πολύ μεγάλες, ανεξαρτήτως προσωπικού ή κύκλου εργασιών. Επιπρόσθετα, προβλέπουν επενδύσεις με σημαντικά αυξημένους προϋπολογισμούς ώστε να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων, ενώ προβλέπουν αυξημένα ποσοστά επιχορήγησης των επενδύσεων, που φθάνουν έως και 60% για τις μικρότερες επιχειρήσεις.

Οι δύο δράσεις υλοποιούνται από την εταιρία «Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ», του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Η υποβολή των επενδυτικών προτάσεων των επιχειρήσεων γίνεται με πλήρως αυτοματοποιημένες ηλεκτρονικές διαδικασίες για πλήρη διαφάνεια και ταχύτητα αποτελεσμάτων. Η διαδικασία αξιολόγησης είναι αυτόματη και συγκριτική, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και πραγματοποιείται ηλεκτρονικά.

Η ηλεκτρονική υποβολή επενδυτικών σχεδίων στη δράση «digi-content» θα διαρκέσει από την 6η Δεκεμβρίου 2010 έως την 14η Ιανουαρίου 2011, ενώ στη δράση «digi-retail», από την 14η Ιανουαρίου 2011 έως την 15η Φεβρουαρίου 2011.

Αναλυτικές πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό καθώς και οι Οδηγοί των δράσεων βρίσκονται διαθέσιμοι στην ιστοσελίδα της εταιρίας «Ψηφιακές Ενισχύσεις ΑΕ», στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.digitalaid.gr , καθώς και στις ηλεκτρονικές σελίδες της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού www.infosoc.gr και του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας www.mindev.gov.gr. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται και τηλεφωνικά ατελώς στο 8005000115 (διαθέσιμη γραμμή από Δευτέρα 22/11/2010).

Οι εν λόγω δράσεις εντάσσονται στο πλαίσιο του ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση» και συγχρηματοδοτούνται σε ποσοστό 80% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και κατά 20% από εθνικούς πόρους.

Βρείτε το ενημωτικό υλικό για τη δράση Digi – Content εδώ:

-προκήρυξη: http://79.129.39.210:91/web/guest/110

-οδηγίες: http://79.129.39.210:91/web/guest/111

- υπεύθυνες δηλώσεις: http://79.129.39.210:91/web/guest/112

- κανονισμοί δράσης: http://79.129.39.210:91/web/guest/113

Βρείτε το ενημωτικό υλικό για τη δράση Digi – Retail εδώ:

- προκήρυξη: http://79.129.39.210:92/web/guest/110

- οδηγίες: http://79.129.39.210:92/web/guest/111

- υπεύθυνες δηλώσεις: http://79.129.39.210:92/web/guest/112

- κανονισμοί δράσης: http://79.129.39.210:92/web/guest/113

Παράταση προθεσμίας αποδοχής των Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων

που εκδόθηκαν από την Γ.Γ.Π.Σ. στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 1 έως 13 του ν. 3888/2010.



ΠΟΛ.1162/18.11.2010



Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2010

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
-ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜA B΄
-ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΚΕ.Π.Υ.Ο.
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Η/Υ (Δ30)

Ταχ. Δ/νση:Κ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ.:101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. :210 3375203, 3375204, 3375063
FAX :210 3375416


ΠΟΛ 1162 Θέμα: Παράταση προθεσμίας αποδοχής των Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων που εκδόθηκαν από την Γ.Γ.Π.Σ. στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 1 έως 13 του ν. 3888/2010.

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 9 καθώς και του άρθρου 13 του ν.3888/2010 (Φ.Ε.Κ.175 Α΄).

2. Τις διατάξεις της παραγράφου 4 της απόφασης ΠΟΛ.1137/11.10.2010 του Υπουργού Οικονομικών (Φ.Ε.Κ. 1631Β΄ ) .

3. Την αριθ. Δ6Α1142500 ΕΞ 2010/26.10.2010 (ΦΕΚ. 1725 Β’) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Δημήτριο Κουσελά».

4. Την ανάγκη παράτασης της προθεσμίας που έχει ορισθεί για την αποδοχή των Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων που εκδόθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

5. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

1. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 4 της απόφασης ΠΟΛ.1137/11.10.2010 του Υπουργού Οικονομικών, για την αποδοχή, κατά τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του ν.3888/2010, από τους επιτηδευματίες των Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων που εκδόθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, παρατείνεται μέχρι την 29.11.2010 .

2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.






Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ

ΦΠΑ 13% για τρόφιμα, τιμολόγια



Στο 13% ο ΦΠΑ σε τρόφιμα, τιμολόγια ΔΕΗ, κόμιστρα ταξί. Στο 6,5% φάρμακα και διαμονή σε ξενοδοχεία. Νέες επιβαρύνσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς φέρνει από την Πρωτοχρονιά η τρίτη μέσα σε εννέα μήνες αύξηση του ΦΠΑ σε δεκάδες προϊόντα και υπηρεσίες. Ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει:

1. Αύξηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ στο 13% από 11% με στόχο την άντληση πρόσθετων εσόδων ύψους 800 εκατ. ευρώ. Η αύξηση κατά δυο ποσοστιαίες μονάδες του ΦΠΑ φέρνει ανατιμήσεις σε τρόφιμα, κόμιστρα ταξί, τιμολόγια ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, φυσικό αέριο, σερβιριζόμενα αγαθά (πλην αλκοόλ) σε καφενεία, εστιατόρια, ταβέρνες, επιδιορθώσεις ενδυμάτων και υποδημάτων. Ακριβότερες γίνονται και οι υπηρεσίες που παρέχουν οι κλινικές και τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα.

2. Αύξηση του μειωμένου συντελεστή στο 6,5% από 5,5%. Επιβαρύνονται κυρίως βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και εισιτήρια θεάτρου.

3. Στο μειωμένο ΦΠΑ 6,5% «μετακομίζουν» τα φάρμακα και οι υπηρεσίες τουρισμού (διαμονή σε ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και κάμπινγκ) με απώλεια εσόδων για το Δημόσιο 250 εκατ. ευρώ.

Παραμένει στο 23% ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ που επιβάλλεται στα περισσότερα αγαθά (ένδυση, υπόδηση, αυτοκίνητα, καύσιμα, οινοπνευματώδη ποτά, έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, κοσμήματα, ακίνητα κ.ά.).


19/11/2010
Πηγή: Ημερησία

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Την Πέμπτη το νέο TEMΠME - Σε δέκα μέρες παρουσιάζεται ο νέος αναπτυξιακός νόμος



Tην εκτίμηση ότι ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει στο 2,5%-3% τους επόμενους μήνες και ότι η απορρόφηση των κονδυλίων του EΣΠA θα φθάσει στο 17%-18% στο τέλος του χρόνου έκανε ο υπουργός Περιφερειακής Aνάπτυξης Mιχάλης Xρυσοχοΐδης, λίγο μετά τη συνάντηση που είχε χθες το πρωί με τους εκπροσώπους της τρόικας.

O κ. Xρυσοχοΐδης τόνισε ότι την Πέμπτη στο Yπουργικό Συμβούλιο θα παρουσιάσει το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Eλληνικού Tαμείου Eπιχειρηματικότητας και Aνάπτυξης ως μετεξέλιξη του TEMΠME. Tο νέο Tαμείο θα χρηματοδοτηθεί με 460 εκατ. ευρώ από το EΣΠA και θα λειτουργήσει σαν τράπεζα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.


O νέος αναπτυξιακός νόμος θα παρουσιαστεί μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες και όπως έχει δηλώσει ο υπουργός το νομοσχέδιο θα δίνει έμφαση στα φορολογικά κίνητρα, καθώς και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομί ας.

Πολύ σύντομα ολοκληρώνεται η διαδικασία για την ίδρυση των επιχειρήσεων σε μία ημέρα με την ενεργοποίηση του one-stop-shop μέσω των Eπιμελητηρίων, δήλωσε ο κ. Xρυσοχοΐδης, προσθέτοντας ότι έχει ξεκινήσει η επεξεργασία απλοποίησης της αδειοδότησης για τη λειτουργία των βιομηχανιών, ώστε να διευκολυνθούν οι μεταποιητικές επιχειρήσεις.

Πηγή Ημερησία

Προσοχή!!! Δεν έχει δοθεί εως τώρα παράταση στην αποδοχή της περαίωσης η οποία λήγει αύριο 18-11-2010




(ΠΗΓΗ: WWW.TAXHEAVEN.GR)

Προσοχή Δεν έχει δοθεί έως τώρα, παράταση στην αποδοχή της περαίωσης.

Σας εφιστούμε την προσοχή σχετικά με το θέμα της παράτασης της περαίωσης .
Πολλές ειδησεογραφικές και μη ιστοσελίδες αναφέρουν ότι έχει δοθεί παράταση στην περαίωση σύμφωνα με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1156/15.11.2010.

Η συγκεκριμένη απόφαση αναφέρεται εκτός των άλλων σε παράταση της προθεσμίας αίτησης στην αρμόδια ελεγκτική αρχή (Δ.Ο.Υ. Π.Ε.Κ. κλπ) για την Περαίωση εκκρεμών ελεγμένων υποθέσεων για τις οποίες οι σχετικές καταλογιστικές πράξεις εκκρεμούσαν καθ’ οιονδήποτε τρόπο κατά την 30.9.2010 στην ελεγκτική αρχή που τις εξέδωσε και δεν είχε παρέλθει η προθεσμία άσκησης σχετικής προσφυγής ή υποθέσεις για τις οποίες έχει ασκηθεί εμπρόθεσμη προσφυγή η οποία δεν έχει συζητηθεί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, καθώς και εκείνες για τις οποίες τα φύλλα ελέγχου ή οι πράξεις προσδιορισμού του φόρου ή οι αποφάσεις επιβολής προστίμου ακυρώθηκαν με απόφαση του προαναφερόμενου δικαστηρίου για τυπικούς και μόνο λόγους και είτε δεν έχει ολοκληρωθεί η επανάληψη της διαδικασίας είτε έχει ολοκληρωθεί και οι σχετικές καταλογιστικές πράξεις εκκρεμούν εκ νέου στην ελεγκτική αρχή ή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου και δεν έχουν συζητηθεί σε αυτό (Σχετικό το άρθρο 11 της ΠΟΛ.1147/27.10.2010)

Συνεπώς για όσους επιτηδευματίες έχει ήδη εκδοθεί σημείωμα περαίωσης από την Γ.Γ.Π.Σ., ισχύουν οι προθεσμίες που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 8 της ΠΟΛ.1147/27.10.2010.

Αναλυτικά :
Ο επιτηδευματίας που επιθυμεί να ρυθμιστούν οι ανέλεγκτες υποθέσεις του σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, υποχρεούται το αργότερο έως και την 18.11.2010 (σχετ. η παρ. 4 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1137/11.10.2010) να καταβάλλει το είκοσι τοις εκατό (20%) του ποσού της συνολικής οφειλής που αναγράφεται στο Εκκαθαριστικό Σημείωμα, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο από πεντακόσια (500) ευρώ, εκτός αν το ποσό της συνολικής οφειλής είναι κατώτερο από το ποσό αυτό. Η καταβολή από τον επιτηδευματία του πιο πάνω αναφερόμενου ποσού συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη και αμετάκλητη αποδοχή του περιεχομένου του Εκκαθαριστικού Σημειώματος, καθώς και των όρων και προϋποθέσεων που ορίζονται με τον παρόντα νόμο σχετικά με την περαίωση των ανέλεγκτων υποθέσεων, η οποία και επέρχεται με την εξόφληση της συνολικής οφειλής που αναγράφεται στο Εκκαθαριστικό Σημείωμα. Η αποδοχή του περιεχομένου του προαναφερόμενου Σημειώματος και η εξόφληση της συνολικής οφειλής που αναγράφεται σε αυτό εξομοιώνεται με κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων με ταυτόχρονο συμβιβασμό και επιφέρει όλα τα αποτελέσματα της διοικητικής επίλυσης της διαφοράς.

Για του Επιτηδευματίες που δεν έχει εκδοθεί σημείωμα περαίωσης ισχύουν τα όσα ορίζονται στην νέα απόφαση ΠΟΛ.1156/15.11.2010


Για την Taxheaven
Κουλογιάννης Κων/νος

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Ηλεκτρονικός έλεγχος στις δηλώσεις εισφορών και απασχολουμένων



Σύστημα ηλεκτρονικών διασταυρώσεων των στοιχείων των επιχειρήσεων του ΙΚΑ και του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας θα εγκατασταθεί από το 2011. Στόχος η μείωση της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις και ο εντοπισμός της αδήλωτης εργασίας που κοστίζει στα ταμεία 10 δισ. ευρώ.

Σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων των επιχειρήσεων για την εργασία και την ασφάλιση που «δηλώνονται» στο ΙΚΑ, στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και στον ΟΑΕΔ εγκαθιστά το υπουργείο Εργασίας μέσα στο 2011.
Το νέο - κοινό για τους τρεις παραπάνω φορείς - σύστημα, όπως εκτιμά η ηγεσία του υπουργείου, θα λειτουργήσει ως ένα ισχυρό «όπλο» κατά της αδήλωτης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής (σημειωτέον τα ασφαλιστικά ταμεία χάνουν έσοδα 10 δισ ευρώ σε ετήσια βάση), θα αποδεσμεύει προσωπικό για την αύξηση των επιτόπιων ελέγχων στις επιχειρήσεις ενώ θα μειώσει τη γραφειοκρατία (όλες οι υποχρεώσεις των εργοδοτών προς το ΙΚΑ, το ΣΕΠΕ και τον ΟΑΕΔ θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και μέσω e-mail).


Το ηλεκτρονικό «δίχτυ» του ΙΚΑ, του ΣΕΠΕ και του ΟΑΕΔ θα διαθέτει μηχανισμό ελέγχου και διασταύρωσης όλων των στοιχείων που θα εισάγει ο εργοδότης, την απόδοση εισφορών καθώς και τη σχέση εργοδότη - εργαζομένων.


Τι θα ελέγχει το σύστημα
Οι έλεγχοι θα γίνονται σε ημερήσια βάση και θα αφορούν:

1. Ελεγχο συμβάσεων: Στην περίπτωση που ένας εργοδότης κάνει κάποια αλλαγή σε συγκεκριμένα στοιχεία ενός εργαζόμενου (π.χ. στο ωράριο, στις αποδοχές, αλλαγή ειδικότητας κ.ά.) που έχουν δηλωθεί στο ΣΕΠΕ και στον ΟΑΕΔ το σύστημα θα την εντοπίζει αυτόματα και θα δίνει την εντολή στην Επιθεώρηση Εργασίας να κάνει έλεγχο για να διαπιστώνει αν υποκρύπτεται κάποια βλαπτική μεταβολή).

2. Ελεγχο ασφάλισης: Με δεδομένο ότι το ΙΚΑ διαθέτει ένα μητρώο εργοδοτών - παραρτημάτων και ένα μητρώο ασφαλισμένων, τα οποία είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, το σύστημα θα γνωρίζει ποιος εργοδότης ασφαλίζει ποιους εργαζόμενους. Στην περίπτωση που βρεθεί αναντιστοιχία δεδομένων που δηλώνονται στον κάθε φορέα ηλεκτρονικά θα ενημερώνονται αυτόματα οι αρμόδιες υπηρεσίες των φορέων αυτόματα (θα στέλνει το σύστημα ένα email). Για παράδειγμα αν ένας εργοδότης δηλώσει στο Πληροφοριακό Σύστημα του ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔ ότι απασχολεί 4 άτομα και στο Πληροφοριακό Σύστημα του ΙΚΑ φαίνεται ότι ασφαλίζει 3 άτομα, τότε θα ενημερώνονται όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες ΙΚΑ, ΣΕΠΕ και ΟΑΕΔ.

3. Ελεγχο αποδοχών - εισφορών: Αντίστοιχος έλεγχος θα γίνεται και στις αποδοχές που δηλώνει ο εργοδότης στο κάθε Πληροφοριακό Σύστημα. Θα ελέγχονται ειδικότερα οι αποδοχές που έχουν δηλωθεί σε ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔ σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας και αν αντιστοιχούν στις εισφορές που προβλέπονται. Εφόσον τα Πληροφοριακά Συστήματα εντοπίσουν ότι δηλώνονται μικρότερες αποδοχές (για να καταβάλλονται αντίστοιχα μικρότερες εισφορές στο ΙΚΑ) το σύστημα θα στέλνει αυτόματα σημείωμα στις υπηρεσίες για τη διενέργεια ελέγχου.

4. Ελεγχο ιδιότητας «ανέργου» και «εργαζομένου»: Με βάση το μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ και το μητρώο εργαζομένων του ΣΕΠΕ και του ΙΚΑ θα μπορεί να διασταυρώνονται τα στοιχεία σχετικά με την ταυτότητα του «άνεργου» ή του «εργαζόμενου». Αν ένας εργοδότης δηλώσει ότι έχει προσλάβει έναν άνεργο, τότε θα διακόπτεται αυτόματα η καταβολή επιδόματος ανεργίας ενώ αν διαπιστωθεί σε επιτόπιο έλεγχο ότι απασχολείται άνεργος θα επιβάλλονται αυτόματα κυρώσεις.

Μέσω τραπεζών οι εισφορές
Οι διασταυρώσεις των στοιχείων θα διευκολυνθούν λόγω και της υποχρέωσης των επιχειρήσεων να καταβάλλουν από την 1/1/2011 μέσω του τραπεζικού συστήματος (ή των ΕΛΤΑ) τις ασφαλιστικές εισφορές (άρθρο 40 του νέου ασφαλιστικού νόμου). Από την 1/7/2011 το σύστημα των πληρωμών μέσω τραπέζης θα επεκταθεί και θα αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές, τις αποδοχές των εργαζομένων και το φόρο μισθωτών υπηρεσιών.

Πηγή Ημερησία

Αναγνώστες

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΑΧΑΡΝΕΣ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ"