My LinkedIn profile

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ
ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ;...ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ!..(Κάντε κλίκ πάνω στον...ΧΡΥΣΟ!) Τηλ: 6995295767/ 6946083329

Taxheaven - Νέα ειδήσεις

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Επιχορήγηση μέχρι 1 εκατ. ευρώ για τους νέους επιχειρηματίες


Τρέχει... η «Επιχειρηματικότητα των Νέων» μέσα από τον επενδυτικό νόμο δίνοντας σημαντικά κίνητρα σε νέους και νέες ηλικία μέχρι 40 ετών ώστε να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Η προθεσμία λήγει στις 30 Απριλίου.
Σε όλους του κλάδους της οικονομίας, πλην εμπορίου, ενοικιαζόμενων δωματίων, υπηρεσιών εστίασης και ορισμένους κλάδους βαριάς βιομηχανίας όσοι θέλουν να ασκήσουν επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να ετοιμάσουν το επενδυτικό τους σχέδιο και είναι δυνατόν οι ενισχύσεις που θα λάβουν να καλύψουν και το 100% των λειτουργικών τους εξόδων τα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας των επιχειρήσεών τους.

Η «Επιχειρηματικότητα των Νέων» δίνει απευθείας επιχορηγήσεις μέχρι το ποσό των 500.000 ευρώ για τις δαπάνες που αφορούν την ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης και ενισχύσεις μέχρι 1 εκατ. ευρώ για τη χρήση χρηματοδοτικής μίσθωσης. Το συνολικό ύψος και των δύο μορφών ενισχύσεων που έχει προϋπολογιστεί για τη «Νεανική Επιχειρηματικότητα» είναι στα 50 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα ποσά των 500.000 και 1 εκατ. ευρώ αυτά παρέχονται κατά τα πρώτα πέντε χρόνια, μετά την ίδρυση και λειτουργίας της επιχείρησης υπό την προϋπόθεση ότι το κατ' έτος χορηγούμενο ποσό δεν μπορεί να υπερβαίνει το 33% του συνόλου της διατιθέμενης ενίσχυσης.

Μικρές επιχειρήσεις ορίζονται εκείνες που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζόμενους και ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ.

Πολύ μικρές επιχειρήσεις ορίζονται αυτές που απασχολούν λιγότερους από 10 εργαζόμενους και ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ.

Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις για να συμμετάσχουν απαιτείται να έχουν νομική μορφή είτε ατομικής επιχείρησης, ή εμπορικής εταιρίας ή συνεταιρισμού. Επίσης να αποτελούν είτε ατομικές επιχειρήσεις, τα φυσικά πρόσωπα των οποίων δεν έχουν υπερβεί το 40ο έτος της ηλικίας τους, είτε επιχειρήσεις στις οποίες συμμετέχουν φυσικά πρόσωπα με ποσοστό άνω του 50% του εταιρικού τους κεφαλαίου, τα οποία δεν έχουν υπερβεί το 40ο έτος της ηλικίας τους και ασκούν αποκλειστικά τη διαχείριση της εταιρείας κατέχοντας θέση Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου, Διευθύνοντος Συμβούλου, Διαχειριστή ή αντίστοιχου οργάνου διοίκησης. Προϋπόθεση αποτελεί επίσης να έχουν ιδρυθεί τον Ιανουάριο του 2011 και έπειτα ή να μην έχουν κατά το χρόνο κατάθεσης της αίτησης υπαγωγής ολοκληρώσει τις διαδικασίες ίδρυσής τους,

Δεν θα πρέπει, ακόμη, να έχουν ως μετόχους με ποσοστό άνω του 20% ή ασκούντες τη διοίκηση πρόσωπα που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις οι οποίες έπαυσαν τη λειτουργία τους κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο και δραστηριοποιούνταν στην ίδια σχετική αγορά ή σε όμορες αγορές,

Στις περιφέρειες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας, ορίζονται ποσοστά ενίσχυσης 35% για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται τα τρία πρώτα έτη μετά την ίδρυση της επιχείρησης και 25% για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται τα δύο επόμενα έτη. Τα ποσοστά αυτά προσαυξάνονται κατά 5% στα νησιά των ως άνω Περιφερειών με πληθυσμό μικρότερο των 5.000 ευρώ.
Στις περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδος και Αττικής, ορίζονται ποσοστά ενίσχυσης 25% για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται τα τρία πρώτα έτη μετά την ίδρυση της επιχείρησης και 15% για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται τα δύο επόμενα έτη.

Ενισχυόμενες δαπάνες

Ενισχύονται οι δαπάνες για την ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης και της χρηματοδοτικής μίσθωσης κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων εξοπλισμού και παραγωγής. Δε χρηματοδοτούνται οι δαπάνες παγίων της επένδυσης.

Έτσι οι δαπάνες που ενισχύονται αφορούν:

1. Την ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης, και ειδικότερα:

· αμοιβές για νομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες διοικητικής υποστήριξης και παροχής συμβουλών που έχουν άμεση σχέση με τη δημιουργία της επιχείρησης, μέχρι ποσοστού 10% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου και έως του ποσού των 30.000 ευρώ.

· τόκους εξωτερικής χρηματοδότησης με επιτόκιο που δεν υπερβαίνει το επιτόκιο αναφοράς, όπως εκάστοτε καθορίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,

· μίσθωση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού παραγωγής και χρησιμοποίηση τεχνολογικών υποδομών που δημιουργούνται με εθνική και κοινοτική χρηματοδότηση (όπως σε περίπτωση εγκατάστασης εντός Τεχνολογικών Πάρκων, Ζωνών Καινοτομίας κ.λπ.),

· ενέργεια, ύδρευση και θέρμανση, καθώς και διοικητικές επιβαρύνσεις και φόρους προς το Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (εκτός του Φ.Π.Α. και των εταιρικών φόρων), όπως δημοτικά τέλη κ.λπ.,

· μισθοδοσία βάσει συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας, όπου περιλαμβάνονται και οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, με την προϋπόθεση ότι γι' αυτές δεν έχουν δοθεί άλλου είδους ενισχύσεις

2. Δαπάνες χρηματοδοτικής μίσθωσης εγκαταστάσεων και εξοπλισμού παραγωγής.

· Οι καταβαλλόμενες δόσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού παραγωγής.

H ενίσχυση των παραπάνω δαπανών αφορά στα 5 πρώτα χρόνια μετά την ίδρυση της επιχείρησης και μετά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στην αρμόδια υπηρεσία.

Ελάχιστο επενδυτικό κόστος

Στα 100.000 ευρώ ορίζεται το ελάχιστο κόστος του επενδυτικού σχεδίου.

Όπως προβλέπεται από τον επενδυτικό νόμο:

· Για μικρές επιχειρήσεις, το ελάχιστο κόστος είναι 150.000 ευρώ.

· Για πολύ μικρές επιχειρήσεις, το ελάχιστο κόστος είναι 100.000 ευρώ.

Η χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου αυτού πραγματοποιείται είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων είτε μέσω εξωτερικής χρηματοδότησης και θα τεκμηριώνεται σε ποσοστό τουλάχιστον 30% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου.

Η ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου και η έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης πραγματοποιείται εντός δύο ετών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής. Ως ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου νοείται η ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου αυτού.

Παρέχεται δυνατότητα παράτασης το ανώτατο μέχρι ένα έτος, εφόσον με την προσκόμιση των στοιχείων στην αρμόδια υπηρεσία τεκμαίρεται η υλοποίηση τουλάχιστον του 50% του επενδυτικού σχεδίου με βάση το κόστος αυτού.

Οι δαπάνες του επενδυτικού σχεδίου, οι οποίες δεν καλύπτονται με μία από τις προτεινόμενες ενισχύσεις του ειδικού καθεστώτος της επιχειρηματικότητας των νέων μπορούν επίσης να χρηματοδοτηθούν με:

· Με ίδια κεφάλαια

· Με συμμετοχή σε άλλο καθεστώς κρατικών ενισχύσεων (είτε στον Επενδυτικό Νόμο είτε σε άλλο πρόγραμμα. Π.χ. πρόγραμμα ΕΣΠΑ)

· Με χαμηλότοκο δάνειο μέσω του ΕΤΕΑΝ και του Ταμείου Επιχειρηματικότητας

· Με άλλη εξωτερική χρηματοδότηση


Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ ONLINE

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Κατασχέσεις μισθών ακόμα και για 300 ευρώ! - Αναλυτικός οδηγός με τα εισπρακτικά μέτρα και τα δικαιώματα των οφειλετών

Ειδικότερα, ο οδηγός με εισπρακτικά μέτρα αλλά και τα «δικαιώματα» των οφειλετών που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών απαντά σε συνήθεις ερωτήσεις που υποβάλλουν οι πολίτες και έχει ως εξής:

1) Ποια μέτρα εκτέλεσης λαμβάνονται για το μη ρυθμισμένο ληξιπρόθεσμο χρέος;

Για την είσπραξη ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής ή σε νομοθετική ρύθμιση μπορεί να ληφθούν, κατά την κρίση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ., τα εξής μέτρα:

α) Κατάσχεση απαιτήσεων του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτων, δηλαδή κατάσχεση μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων και τυχόν άλλων εισοδημάτων που δικαιούται να εισπράξει από τρίτους.

β) Κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, που είτε βρίσκονται στα χέρια του είτε σε χέρια τρίτων. Στο πλαίσιο αυτό, είναι δυνατή και η κατάσχεση ποσών που βρίσκονται σε τραπεζικές καταθέσεις των οφειλετών.
γ) Κατάσχεση ακινήτων.

2) Πότε και με ποιες προϋποθέσεις μπορεί να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά οφειλέτη του Δημοσίου;

Ποινική δίωξη μπορεί να ασκηθεί εφόσον το συνολικό ληξιπρόθεσμο χρέος προς το Δημόσιο από κάθε αιτία συμπεριλαμβανομένων των κάθε είδους τόκων η προσαυξήσεων υπερβαίνει το ποσό των 5.000 ευρώ και εφόσον η καθυστέρηση καταβολής υπερβαίνει τους 4 μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας πληρωμής.

3) Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό οφειλής προς το Δημόσιο, προς νομικά πρόσωπα και προς τρίτους για το οποίο δεν λαμβάνονται αναγκαστικά μέτρα κατά των οφειλετών;

Δεν λαμβάνονται αναγκαστικά μέτρα είσπραξης κατά οφειλετών που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ. υπέρ του Δημοσίου, νομικών προσώπων και τρίτων ύψους μέχρι 300 ευρώ, πλην του μέτρου της κατάσχεσης απαιτήσεων των οφειλετών στα χέρια τρίτων.

Η πιο πάνω ρύθμιση δεν ισχύει για πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς και για οφειλές υπέρ Ο.Τ.Α.

4) Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό για το οποίο δεν επιτρέπεται η επιβολή κατάσχεσης επί μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων οφειλετών του Δημοσίου;

Δεν επιτρέπεται η επιβολή κατάσχεσης επί μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικώς σε βάρος οφειλετών του Δημοσίου, εφόσον το ποσό αυτών αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών, είναι μέχρι των 1.000 ευρώ, μηνιαίως.

Αν ο μισθός, η σύνταξη ή το βοήθημα υπερβαίνει το ποσό των 1.000 ευρώ, λαμβανομένης υπόψη και της περίπτωσης που ο οφειλέτης του Δημοσίου λαμβάνει τα ανωτέρω από δύο ή περισσότερους φορείς, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό αυτών και επιτρέπεται η κατάσχεση του 25% αυτών, όμως το εναπομένον ποσό από το σύνολό τους να μην είναι κατώτερο των 1.000 ευρώ.

5) Η έκθεση κατάσχεσης σημαίνει και πλειστηριασμό;

Όχι. Μετά την επιβολή της κατάσχεσης κινητού ή ακινήτου, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. εκδίδει πρόγραμμα πλειστηριασμού, στο οποίο ορίζεται η ημερομηνία διενέργειάς του, εντός συγκεκριμένης συντόμου προθεσμίας.
Εν τω μεταξύ ο οφειλέτης του Δημοσίου μπορεί, μετά από αίτησή του να υπαχθεί σε διευκόλυνση τμηματικής καταβολής των χρεών ή σε ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση επιτυγχάνοντας και την αναστολή εκτέλεσης του σχετικού προγράμματος.

Η κυριότητα πλειστηριασθέντος ακινήτου μεταβιβάζεται στον υπερθεματιστή μετά τη μεταγραφή της περίληψης της έκθεσης κατακύρωσης στο οικείο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο όπου υφίσταται. Μέχρι τότε η κυριότητα του ακινήτου παραμένει στον έως τότε κύριο του ακινήτου.

6) Μετά την επιβολή από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε τρίτο κατάσχεσης σε ακίνητο, μπορεί να επιβληθεί άλλη κατάσχεση για οφειλές προς το Δημόσιο στο ίδιο ακίνητο;

Ναι.

7) Είναι δυνατή η άρση κατάσχεσης και η εξάλειψη υποθήκης επί ακινήτου για χρέη προς το Δημόσιο;

Ναι, μετά την εξόφληση ή τη διαγραφή του χρέους για το οποίο επιβλήθηκε το μέτρο ή μετά την έκδοση απόφασης από το αρμόδιο όργανο με συγκεκριμένους, κατά περίπτωση, όρους αποδέσμευσης.

Σε 50 ημέρες οι εξώσεις σε κακοπληρωτές ενοικιαστές. (ΤΩΡΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΣΤΕΓΟΥΣ!!!)


Με τα «φέσια» στον τομέα της ενοικίασης να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για φέτος, οι ιδιοκτήτες βρίσκονται σε απόγνωση και για τον λόγο αυτό εκχωρούν στο Δημόσιο τα ανείσπρακτα μισθώματα προκειμένου να μη φορολογηθούν για έσοδα που ποτέ δεν πήραν στα χέρια τους.
Διαδικασίες-εξπρές για την είσπραξη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από χιλιάδες ενοικιαστές-«φεσατζήδες» προβλέπει ο νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη «δίκαιη δίκη». Επειτα από ασφυκτικές πιέσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), ενσωματώθηκαν σημαντικές διατάξεις?ανάσα για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που αντιμετωπίζουν κακοπληρωτές ενοικιαστές.

Με τα «φέσια» στον τομέα της ενοικίασης να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για φέτος, οι ιδιοκτήτες βρίσκονται σε απόγνωση και για τον λόγο αυτό εκχωρούν στο Δημόσιο τα ανείσπρακτα μισθώματα προκειμένου να μη φορολογηθούν για έσοδα που ποτέ δεν πήραν στα χέρια τους. Ωστόσο, οι νέες διατάξεις των άρθρων 15 και 19 του νόμου 4055/12 επιχειρούν να «μπλοκάρουν» τους κατ' επάγγελμα «φεσατζήδες» και να προστατέψουν τους ιδιοκτήτες.

Χωρίς δίκη
Η πιο σημαντική πρόβλεψη, που ισχύει από την προηγούμενη Δευτέρα, προβλέπει ότι η αποβολή του μισθωτή που αρνείται να καταβάλει τα μισθώματα επιτυγχάνεται χωρίς τη διεξαγωγή δίκης, αναβολών, μαρτύρων κ.λπ., αλλά και χωρίς να χάνει και ο ενοικιαστής το δικαίωμα υπεράσπισής του με την ταχύτερη διαδικασία της έκδοσης διαταγής απόδοσης του ενοικίου. Πλέον με την ίδια διαταγή (απόφαση) ο δύστροπος νοικάρης που βάζει «φέσι» στον ιδιοκτήτη καταδικάζεται και στην πληρωμή όχι μόνο των ενοικίων αλλά και των κοινοχρήστων και λογαριασμών κοινής ωφελείας που τον βαρύνουν.

Δηλαδή, χωρίς να γίνονται μακροχρόνια δικαστήρια, μπορεί να εκδοθεί απόφαση εφόσον ο ιδιοκτήτης προσκομίσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά- η οποία θα υποχρεώνει τον ενοικιαστή στην άμεση καταβολή των ποσών που τον βαρύνουν.

Η διαδικασία για την αποβολή του δύστροπου μισθωτή γίνεται:

1. Με καταγγελία της μίσθωσης είτε με εξώδικο είτε με το δικόγραφο της αγωγής. Ο μισθωτής έχει δικαίωμα 30 ημερών να πληρώσει όσα χρωστά, διαφορετικά την 30ή ημέρα λύνεται αυτοδίκαια η μίσθωση και προσδιορίζεται δικάσιμος. Η υπόθεση συζητείται με μάρτυρες και μετά 3-4 μήνες εκδίδεται απόφαση.

2. Αγωγή για δυστροπία. Με αυτό τον τρόπο δεν καταγγέλλεται η μίσθωση, αλλά ζητείται να διαταχθεί η απόδοση του ακινήτου. Ο ενοικιαστής έχει προθεσμία μέχρι τη συζήτηση της αγωγής να πληρώσει τα ενοίκια. Αν αυτό γίνει, η δίκη καταργείται, αν αυτό όμως έχει ξανασυμβεί (επανειλημμένη δυστροπία), τότε ο ιδιοκτήτης έχει το δικαίωμα να ζητήσει να συνεχιστεί η δίκη και να εκδοθεί απόφαση έξωσης.

3. Εκδοση διαταγής απόδοσης μισθίου χωρίς δίκη. Είναι ο νέος τρόπος όπου με διαδικασίες-εξπρές μπορούν να εισπραχθούν όλα τα οφειλόμενα ποσά. Για να εκδοθεί μια τέτοια απόφαση θα πρέπει να υπάρχει καθυστέρηση καταβολής του μισθώματος, να κοινοποιηθεί εξώδικο στον ενοικιαστή μέσα σε 15 ημέρες και να κατατεθούν στο δικαστήριο τα απαραίτητα έγγραφα. Συνολικά, η διάρκεια της διαδικασίας μπορεί να κρατήσει μόλις 50 ημέρες.

Πηγή Ημερησία

Αδυναμία επιχειρήσεων να ρυθμίσουν τις οφειλές

ΣΕ αδυναμία ρύθμισης των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκεται η πλειονότητα των επιχειρήσεων λόγω της ταμειακής ασφυξίας που επικρατεί στην αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΚΑ, που παρουσιάζει η «Εξπρές», έχουν ρυθμιστεί ληξιπρόθεσμες οφειλές 1,17 δισ. ευρώ έναντι των προβλέψεων για 5,5 δισ. ευρώ, ενώ απογοητευτική είναι η κατάσταση στον ΟΑΕΕ όπου έχουν ρυθμιστεί μόλις 183 εκατ. ευρώ έναντι 4 δισ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν τη δυσχερή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις, καθώς καλούνται να ρυθμίσουν οφειλές παλιότερων ετών, την ίδια ώρα που αδυνατούν να εκπληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις.

Η εξέλιξη αυτή προβληματίζει την κυβέρνηση, η οποία παρά τις αλλεπάλληλες παρατάσεις συνειδητοποιεί πλέον ότι το ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας στην αγορά δεν επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.   

Τόσο ο διοικητής του ΙΚΑ Ροβέρτος  Σπυρόπουλος όσο και η διοικήτρια του ΟΑΕΕ Γεωργία Κωτίδου επισημαίνουν ότι η προσπάθεια ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών θα ενταθεί, προειδοποιώντας ότι μετά τις 30 Απριλίου τα ταμεία θα προχωρήσουν στη λήψη αναγκαστικών μέτρων. 

Αναλυτικά στο ΙΚΑ έχουν υποβληθεί 74.903 αιτήσεις, εκ των οποίων έχουν ελεγχθεί 55.213. Στον ΟΑΕΕ έως το τέλος Μαρτίου υποβλήθηκαν 22.000.

Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα η έλλειψη ρευστότητας στους δυο μεγαλύτερους ασφαλιστικούς οργανισμούς αναμένεται να ενταθεί τους επόμενους μήνες. Το ΙΚΑ έχει ήδη εισπράξει το 64,4% της (μειωμένης λόγω μνημονίου) κρατικής επιχορήγησης του 2012 (1,4 δισ. ευρώ) και μολονότι υπολογίζει να απορροφήσει επιπλέον 1 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εργασίας τα ποσά αυτά δεν διασφαλίζουν στο σύνολό τους τις πληρωμές έως το τέλος του χρόνου.

Ο ΟΑΕΕ

Στο «κόκκινο» βρίσκεται και ο ΟΑΕΕ, με μειωμένη κρατική επιχορήγηση (800 εκατ. ευρώ από τα οποία έχει εισπράξει τα 240 εκατ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο) και με ένα συνεχώς διευρυνόμενο έλλειμμα εσόδων από τη μη καταβολή των τρεχουσών εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών (από τους 800.000 πληρώνει μόνο το 55%). Ο προϋπολογισμός του ΟΑΕΕ ανεβάζει το ταμειακό έλλειμμα του κλάδου σύνταξης στα 831,2 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται οι οφειλές προς τρίτους έναντι 700 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα έσοδα για τον κλάδο σύνταξης υπολογίζονται σε 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ οι δαπάνες αγγίζουν τα 5 δισ. ευρώ. Μπροστά στο διαγραφόμενο αδιέξοδο, υποβλήθηκαν προτάσεις ακόμη και για την κατάργηση του υπολοίπου («κουρεμένου» σε όλα τα ταμεία) δώρου των συνταξιούχων με το επιχείρημα ότι δεν καταβάλλονται εισφορές για τα δώρα.

  
Πηγή Express

Ελάφρυνση φόρου εισοδήματος επιχειρήσεων τριτογενούς τομέα στο κέντρο της Αθήνας

Ελάφρυνση φόρου εισοδήματος επιχειρήσεων τριτογενούς τομέα στο κέντρο της Αθήνας

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου, στο πλαίσιο του προγράμματος  στήριξης του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, υπέγραψε την ελάφρυνση  του φόρου εισοδήματος των επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα που βρίσκονται στην περιοχή.

Συγκεκριμένα,  επιχειρήσεις που μισθώνουν την εγκατάστασή τους στις περιοχές Γεράνι και Μεταξουργείο, δικαιούνται έκπτωση  από το φόρο εισοδήματος που αντιστοιχεί με το διπλάσιο ποσό του καταβαλλόμενου μισθώματος.


ΠΗΓΗ: www.taxheaven.gr

Επίδομα ανεργίας σε επιστήμονες και ελεύθερους επαγγελματίες.

«Καλύψεις» ανεργίας από τρεις μήνες έως και ένα χρόνο (ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης και το χρόνο καταβολής εισφορών) και με ελάχιστο επίδομα 360 ευρώ το μήνα για το πρώτο τρίμηνο, αποκτούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και ανεξάρτητα απασχολούμενοι ασφαλισμένοι σε ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ- ΜΜΕ που, λόγω της κρίσης, διακόπτουν το επάγγελμά τους και αδυνατούν να βρουν μισθωτή εργασία ή να αυτοαπασχοληθούν.

Το μέτρο που προέβλεψε ο ν. 3986/2011 - επιβάλλοντας την παρακράτηση εισφοράς 10 ευρώ το μήνα από 1/1/2011 - ενεργοποιεί ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γ. Κουτρουμάνης, όπως δήλωσε χθες στη ΝΕΤ. Και η Εφημερίδα «Ημερησία» αποκαλύπτει το σχέδιο της απόφασης, η οποία βρίσκεται σε διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς που ζητούν επιμέρους βελτιώσεις (η ΓΣΕΒΕΕ ζητεί λογιστική και διαχειριστική αυτοτέλεια για κάθε ταμείο, να τεθεί χαμηλότερο εισοδηματικό όριο ώστε να καλυφθούν όσοι έχουν πράγματι ανάγκη, να δίδεται το επίδομα εφόσον ο επαγγελματίας μένει χωρίς εργασία για 2 μήνες, αντί 3 και να μη συνδέεται η επιδότηση από την ύπαρξη ή μη οφειλών στον ΟΑΕΕ, οι επιστημονικοί φορείς δικηγόρων, γιατρών και μηχανικών ζητούν διαφοροποίηση στις καλύψεις κ.ά.).

Οι εννέα προϋποθέσεις
Για τη χορήγηση του βοηθήματος χρειάζονται:

1. Η πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών ετών ασφάλισης στον ασφαλιστικό φορέα που υπάγονται κατά τη διακοπή του επαγγέλματος.

2. Η καταβολή εισφοράς για ένα τουλάχιστον έτος στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας για τους δικαιούχους που διακόπτουν την επαγγελματική δραστηριότητα από 1/1/2012. Για τους δικαιούχους που διακόπτουν την επαγγελματική δραστηριότητα από 1/1/2013 η καταβολή εισφοράς για τουλάχιστον δύο έτη και για όσους διακόπτουν την επαγγελματική δραστηριότητα από 1/1/2014 και εφεξής η καταβολή εισφοράς για τρία τουλάχιστον έτη.

3. Το συνολικό ατομικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των τριών ετών πριν τη λήψη του βοηθήματος να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των 40.000 (1η πρόταση) ή 50.000 ευρώ (2η πρόταση) και το συνολικό οικογενειακό καθαρό ετήσιο εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των τριών ετών πριν από τη λήψη του βοηθήματος να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των 80.000 ευρώ (1η πρόταση) ή 100.000 ευρώ (2η πρόταση).

4. Η διακοπή του επαγγέλματος στη ΔΟΥ για 3 τουλάχιστον μήνες από την 1/1/2012 και εφεξής.

5. Ο δικαιούχος να μην έχει αναλάβει μισθωτή απασχόληση ή να μην αυτοαπασχολείται ή να μη λαμβάνει σύνταξη. Ειδικά για τους ασφαλισμένους του Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) του ΕΤΑΑ απαιτείται η διακοπή της ασφάλισης στον Τομέα.

6. Ο δικαιούχος που διακόπτει το επάγγελμα να μην έχει υπαχθεί στην προαιρετική ασφάλιση του φορέα του και να μην έχει υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση για οποιαδήποτε αιτία.

7. Ο δικαιούχος να μην έχει μεταβιβάσει την επιχείρησή του ή το μερίδιό του ή τις μετοχές του στην επιχείρηση στην οποία ανήκε σε πρόσωπο α΄ και β΄ βαθμού συγγένειας.

8. Να έχουν εξοφληθεί ολοσχερώς οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές ή τυχόν οφειλές από οποιαδήποτε αιτία προς τον ασφαλιστικό φορέα και

9. Ο δικαιούχος να διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.

Τι ζητά η ΓΣΕΒΕΕ
Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά λογιστική και διαχειριστική αυτοτέλεια για κάθε Ταμείο και να τεθεί χαμηλότερο εισοδηματικό όριο ώστε να καλυφθούν όσοι έχουν πράγματι ανάγκη.

Πότε καταβάλλεται και πότε διακόπτεται το επιδομα

1. Το κατώτατο βοήθημα θα είναι 360 ευρώ το μήνα (όπως και το αντίστοιχο επίδομα του ΟΑΕΔ) και θα καταβάλλεται τουλάχιστον για ένα τρίμηνο. Το ποσό του επιδόματος και ο χρόνος καταβολής θα αυξάνονται, ωστόσο, ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης και καταβολής της εισφοράς, φτάνοντας κλιμακωτά έως τα 3.600 ευρώ και τους 12 μήνες.

2. Το βοήθημα καταβάλλεται αναδρομικά από την ημερομηνία διακοπής του επαγγέλματος (ή της αίτησης για τη λήψη του) από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ και βαρύνει τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας.

3. Ο ασφαλισμένος που πραγματοποιεί διακοπή δύο ελευθέρων επαγγελμάτων δικαιούται χορήγηση βοηθήματος από μία μόνο πηγή.

4. Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος αναλάβει μισθωτή απασχόληση ή αυτοαπασχοληθεί ή συνταξιοδοτηθεί έχει υποχρέωση να ενημερώσει τον ΟΑΕΔ και η καταβολή του βοηθήματος διακόπτεται από την ημερομηνία ανάληψης της μισθωτής εργασίας ή της αυτοαπασχόλησης ή της συνταξιοδότησης.

5. Τυχόν βοηθήματα που έχουν καταβληθεί επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, προσαυξημένα με τόκο υπερημερίας.

Πηγή Ημερησία

Αναγνώστες

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΑΧΑΡΝΕΣ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ"