My LinkedIn profile

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΑΣ
ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ;...ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ!..(Κάντε κλίκ πάνω στον...ΧΡΥΣΟ!) Τηλ: 6995295767/ 6946083329

Taxheaven - Νέα ειδήσεις

Σάββατο 5 Μαΐου 2012

Δημιουργία ειδικού ταμείου «JESSICA PLUS» για το κέντρο της Αθήνας


Υπογράφηκε σήμερα, Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Αθηναίων, με θέμα τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου «JESSICA PLUS» για το κέντρο της Αθήνας.
Με το εν λόγω Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο είναι μια πρωτοβουλία των Γραφείων του Πρωθυπουργού, κ. Λουκά Παπαδήμου, και του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου, λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά προβλήματα που απασχολούν το κέντρο της Αθήνας και οι αιτίες που τα προκαλούν, και κατατίθενται ουσιαστικές προτάσεις για την αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης, κυρίως μέσω επιθετικών αναπτυξιακών μέτρων άμεσης απόδοσης.
Με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας οι συναρμόδιοι φορείς συμφωνούν να συνεργαστούν προκειμένου να διερευνήσουν τη δυνατότητα άμεσης σύστασης ενός νέου χρηματοδοτικού εργαλείου, που θα λάβει τη μορφή ενός Ειδικού Ταμείου Αστικής Αναζωογόνησης για την Αθήνα και δεσμεύονται για τη λήψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει το συντονισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών για την υλοποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας, περιλαμβανομένων των επαφών με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ «JESSICA PLUS» ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Το Μνημόνιο Συνεργασίας συμβάλλει στη θεσμοθέτηση ενός αναπτυξιακού εργαλείου για να χρηματοδοτήσει ιδιωτικές επενδύσεις στις υποβαθμισμένες περιοχές του πολύπαθου Κέντρου της Αθήνας.
Γιατί ο ιδιωτικός τομέας; Δεν αρκεί ο δημόσιος;
Κατ’ αρχήν, τα κεφάλαια του Δημοσίου είναι περιορισμένα, η δε ικανότητά του να διαχειρισθεί πολύπλοκες αστικές παρεμβάσεις πεπερασμένες. Αντίθετα, απεριόριστες είναι οι ικανότητες παρέμβασης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, την οποία και θα πρέπει να κινητοποιήσουμε. Το Δημόσιο καλείται να θέσει το πλαίσιο, να ορίσει τους κανόνες λειτουργίας της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και να ενισχύσει τις παρεμβάσεις της. Από ’κει και πέρα το κύριο βάρος θα πρέπει να το σηκώσει ο ιδιωτικός τομέας εάν θέλουμε να έχουμε αποτελέσματα.
Εξάλλου, αυτό καθαυτό το πρόβλημα εντοπίζεται στην απαξίωση και στην εγκατάλειψη της ιδιωτικής ατομικής ιδιοκτησίας στο Κέντρο της Αθήνας. Κατά συνέπεια, μόνον η ιδιωτική επενδυτική πρωτοβουλία είναι ικανή, κινητοποιούμενη, να κινητοποιήσει και την ατομική ιδιοκτησία στην έκταση που χρειάζεται.
Τέλος, ο Δήμος, η Περιφέρεια και άλλες υπηρεσίες διαθέτουν προγράμματα και έργα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ για το Κέντρο της Αθήνας. Κανείς δεν πειράζει αυτά τα προγράμματα. Ωστόσο, πέραν της αβεβαιότητας της έγκαιρης υλοποίησής τους με τις βαριές διαδικασίες των δημοσίων διαγωνισμών, στοχεύουν σε δημόσια έργα, που δεν επαρκούν για να προκαλέσουν την μαζική επιστροφή των ιδιοκτητών για την αναβάθμιση της ατομικής τους ιδιοκτησίας στις υποβαθμισμένες περιοχές του Κέντρου.
Κατά συνέπεια, μόνον ο ιδιωτικός τομέας είναι σε θέση, με την ευελιξία του και την αποτελεσματικότητά του, να φέρει αισθητά αποτελέσματα σε μεγάλη κλίμακα και σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως απαιτείται εν προκειμένω
Γιατί χρειάζεται να δημιουργηθεί ένα Jessica Plus; Δεν αρκεί το υφιστάμενο Jessica, έστω και διευρυνόμενο;
Πρώτον, διότι το υφιστάμενο Jessica επιχειρεί σε επίπεδο περιφερειών, ενώ το Jessica Plus που προτείνουμε –κατόπιν συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων– θα επιχειρεί σε επίπεδο πόλης, όπου και επιθυμεί θα κατευθυνθεί γενικότερα το Jessica την επόμενη προγραμματική περίοδο. Το πρώτο τέτοιο Ταμείο θα είναι αυτό της Αθήνας. Δεν θέλουμε, άραγε, η Αθήνα να λειτουργήσει πιλοτικά για μια δράση, η οποία στη συνέχεια αναμένεται να επεκταθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, κυρίως δε στις μητροπόλεις της Νότιας Ευρώπης που αντιμετωπίζουν λίγο-πολύ τα ίδια προβλήματα υποβάθμισης, λόγω της έντονης οικονομικής κρίσης, της ανεξέλεγκτης εξάπλωσης της μετανάστευσης και άλλων όμοιων παραγόντων;
Δεύτερον, διότι το υφιστάμενο Jessica λειτουργεί με όρους που χρειάζονται βελτίωση προκειμένου η παρέμβασή του να είναι αποδοτική στο Κέντρο της Αθήνας. Οι κίνδυνοι της υλοποίησης ιδιωτικών επενδύσεων σε επιλέξιμες από το ΕΣΠΑ δράσεις στο Κέντρο της Αθήνας είναι τόσο υψηλοί, που χρειάζεται να ενισχυθεί η ιδιωτική πρωτοβουλία με χαμηλού κόστους χρηματοδότηση, την οποία αδυνατεί να βρει στις εμπορικές τράπεζες λόγω έλλειψης ρευστότητας. Εξάλλου, για τον ίδιο λόγο, οι τελευταίες αδυνατούν να συγχρηματοδοτήσουν –έστω και στο χαμηλό ποσοστό μόχλευσης που ισχύει σήμερα για το τρέχον Jessica– ιδιωτικά επενδυτικά έργα, με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν την εκροή του ΕΣΠΑ, να καθυστερεί η πρόοδος του προγράμματος και να κινδυνεύουν να χαθούν τα κονδύλια, ενώ θα μπορούσε μέρος αυτών να επαναπροσανατολισθεί σ’ ένα ειδικό ταμείο Jessica, που θα λειτουργούσε με καλύτερα προσαρμοσμένους στην τρέχουσα οικονομική πραγματικότητα όρους χρηματοδότησης (κυρίως δε χωρίς την απαιτούμενη μόχλευση των τραπεζών που τώρα απαιτείται για το υφιστάμενο Jessica).
Τρίτον, για τεχνικούς λόγους δεν επιτρέπεται να δημιουργήσουμε ένα Ταμείο μέσα στο Ταμείο, δηλαδή ένα Jessica Plus για την Αθήνα μέσα στο Jessica για την Αττική.
Γιατί χρειάζεται ένα Μνημόνιο Συνεργασίας;
Στην πραγματικότητα, το Ταμείο Jessica Plus που θέλουμε να δημιουργήσουμε ειδικά για το Κέντρο της Αθήνας, καθώς θα απευθύνεται και θα στηρίζει την ιδιωτική πρωτοβουλία, θα λειτουργήσει ως οιονεί αναπτυξιακός νόμος για την Αθήνα. Με τη διαφορά (ουσιώδη), ότι εδώ τα κονδύλια που θα ενισχύουν τις ιδιωτικές επενδύσεις, θα ανακυκλώνονται, δηλαδή θα επιστρέφονται από τον δικαιούχο στο Ταμείο, εις τρόπον ώστε αυτό να συνεχίσει να τα επενδύει (και μάλιστα ως εθνική χρηματοδότηση πλέον) στην υπόθεση αναζωογόνησης του Κέντρου της Αθήνας. Δεν πρόκειται για απλές επιδοτήσεις, μη επιστρεπτέες δηλαδή, αλλά για ανακυκλούμενες, που θα πρέπει να επιστραφούν στο Ταμείο, λόγος για τον οποίο οι επενδύσεις που θα χρηματοδοτήσουν, θα πρέπει να είναι βιώσιμες, δηλαδή να παράγουν σε κάποιο λογικό μέτρο έσοδα, προκειμένου να μπορέσουν να επιστρέψουν τις επιδοτήσεις με τις οποίες θα ενισχυθούν.
Αναφερόμαστε στον «αναπτυξιακό νόμο» για να αντιληφθούμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όταν καλούμαστε να τεκμηριώσουμε (ιδίως) το απαιτούμενο κεφάλαιο του νέου ταμείου και την ωριμότητα των έργων που μπορούν να χρηματοδοτηθούν. Πόσα κεφάλαια χρειάζονται, λοιπόν; Είναι τόσες οι ανάγκες, που όσα και να διαθέσουμε δεν αρκούν. Ποια έργα είναι ώριμα για να μπορέσουν να απορροφήσουν όσα κεφάλαια διαθέσουμε; Η ιδιωτική πρωτοβουλία θα μας το πει όταν την καλέσουμε. Δεν πρόκειται για δημόσια έργα, ούτε για έργα που μπορούν να υλοποιηθούν κατόπιν παραχώρησης. Πρόκειται για ιδιωτικά έργα που εμπίπτουν σε επιλέξιμες δράσεις του ΕΣΠΑ, καθότι τα κονδύλια που θα κληθεί να διαχειρισθεί η ΕΤΕπ είναι του ΕΣΠΑ.
Θα πρέπει, συνεπώς, να προσδιορίσουμε: ποιες δράσεις είναι επιλέξιμες σύμφωνα με το ΕΣΠΑ ώστε να υλοποιηθούν μέσω ιδιωτικών έργων με την ενίσχυση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, τα οποία θα μπορούσε να διαχειρισθεί η ΕΤΕπ μέσω ενός ειδικού ταμείου Jessica Plus για το Κέντρο της Αθήνας, ώστε να προκαλέσει ένα ορατό αναζωογονητικό αποτέλεσμα στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης ζώνης αστικού σχεδιασμού της ευρύτερης περιοχής του Ιστορικού Κέντρου;
Σήμερα όλοι γνωρίζουμε ότι η «δύναμη πυρός» που χρειάζεται για να επαναφέρει το Κέντρο της Αθήνας σε στοιχειωδώς ανεκτά επίπεδα διαβίωσης είναι τεράστια και δεν την έχουμε. Δεν την έχουμε ούτε στον δημόσιο τομέα (μέσω ΕΣΠΑ και άλλων δημοσίων ή δημοτικών πόρων), δεν την έχουμε ούτε στον ιδιωτικό. Θα αφιερώσουμε, λοιπόν, ό,τι μπορούμε να διαθέσουμε. Για να μπορέσουμε, όμως, να κινητοποιήσουμε ό,τι καταστεί δυνατό να εξασφαλίσουμε, θα πρέπει να ορίσουμε τα παρακάτω:
1. Ζώνη πιλοτικής εφαρμογής. Καταλληλότητα από την άποψη των αναγκών, του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου και των συμπληρωματικών δράσεων που ενδεχομένως υφίστανται και που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά.
2. Επιλέξιμες δράσεις ιδιωτικής παρέμβασης. Ποιες αποδέχεται το ΕΣΠΑ ώστε να μπορούν και να υλοποιηθούν από ιδιώτες και να χρηματοδοτηθούν με κονδύλια του ΕΣΠΑ που γι’ αυτό το σκοπό θα προικοδοτήσουν το Ειδικό Ταμείο Κεφαλαίου Jessica Plus που θα κληθεί να διαχειρισθεί η ΕΤΕπ; Π.χ., αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος και ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων.
3. Ποσό ανακυκλούμενης ενίσχυσης ικανό να προκαλέσει ορατά αποτελέσματα αναζωογόνησης στην πιλοτική περιοχή παρέμβασης με το πέρας της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
4. Προθέσεις της αγοράς να ανταποκριθεί στο ερέθισμα με δεδομένη την κατάσταση της ζήτησης στην περιοχή της πιλοτικής παρέμβασης.
5. Θεσμικά και νομικά προαπαιτούμενα.
Λόγος για τον οποίο πρέπει να συγκροτήσουμε έναν τεκμηριωμένο φάκελο, ει δυνατόν εκ των ενόντων, χρησιμοποιώντας τους υφιστάμενους ανθρώπινους και υλικούς πόρους των εμπλεκομένων υπηρεσιών που συνυπογράφουν το Μνημόνιο, διαφορετικά με την συντονισμένη ανάθεση μιας ή περισσοτέρων στοχευμένων μελετών.
Ποια η διαδικασία σύστασης του Ειδικού Ταμείου Κεφαλαίου για την Αθήνα;
Είναι η ίδια που ακολουθήθηκε για τη σύσταση του υφιστάμενου Ταμείου Κεφαλαίου Jessica: Διμερείς διαπραγματεύσεις με την DG Regio της Επιτροπής Ε.Ε., τριμερείς διαπραγματεύσεις με την Επιτροπή και την ΕΤΕπ, σύναψη ενός Funding Agreement με την ΕΤΕπ και έκδοση ΚΥΑ στο πρότυπο του ΦΕΚ Β’ 1388/3.9.2010.

Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Παράταση υποβολής επενδυτικού νόμου 3908/2011


Ενημερώνουμε το επενδυτικό κοινό, ότι την Τρίτη 24/4/2012 υπογράφθηκε από τον Υφυπουργό, Θάνο Μωραΐτη, η Υπουργική Απόφαση για την παράταση υποβολής επενδυτικού νόμου 3908/2011.

Σύμφωνα με την απόφαση αυτή η προθεσμία υποβολής των επενδυτικών σχεδίων παρατείνεται από 30/4/2012 σε Παρασκευή 1/6/2012
Επισημαίνουμε στους ενδιαφερόμενους που θα υποβάλλουν επενδυτικά σχέδια να μην περιμένουν μέχρι την τελευταία ημέρα, προς αποφυγή συνωστισμού στα Γραφεία Εξυπηρέτησης Επενδυτών, καθώς και αποφυγή καθυστερήσεων στο ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής, εξαιτίας της ταυτόχρονης υποβολής πολλαπλών επενδυτικών σχεδίων.
Τονίζεται ότι το Ηλεκτρονικό Σύστημα Υποβολής θα παύσει τη λειτουργία του στις 13.00, ενώ τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Επενδυτών θα κλείσουν στις 14.00 την καταληκτική ημερομηνία.
 
Όπως δήλωσε η Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου: «Η παράταση αυτή αποτελεί επακόλουθο του πολυνομοσχεδίου που ψηφίσαμε πρόσφατα στη Βουλή. Μέσω του νομοσχεδίου αυτού προβήκαμε σε σημαντικές βελτιώσεις του θεσμικού πλαισίου, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και ενισχύοντας τη διαφάνεια. Ωστόσο οι επενδυτές επισημαίνουν πως δεν προλαβαίνουν να αξιοποιήσουν τις θετικές αυτές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου. Για το σκοπό αυτό προβαίνουμε στην παράταση 1 μήνα, ώστε να έχουν όλοι επαρκή χρονικό διάστημα να υποβάλλουν επενδυτικά σχέδια».
 
Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Θάνος Μωραΐτης, δήλωσε: «Oι βελτιώσεις του θεσμικού πλαισίου του επενδυτικού νόμου είναι αποτέλεσμα πολύμηνης προετοιμασίας, καθώς και διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η χώρα μας έχει ανάγκη από επενδύσεις, ειδικά αυτή τη δύσκολη στιγμή, οι οποίες θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα τονώσουν την οικονομία».
 
Οι θεσμικές βελτιώσεις των επενδυτικών νόμων αφορούν τόσο τον παλαιό αναπτυξιακό νόμο 3299/2004, όσο και το νέο επενδυτικό νόμο 3908/2011.
 
Ως προς το νέο επενδυτικό νόμο 3908/2011 οι σημαντικότερες αλλαγές είναι:
1. Αυξάνεται το ποσοστό των ενισχυόμενων δαπανών σε κτιριακές υποδομές, βοηθητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου από το 40% στο 60%. Ειδικά για τις νέες μικρομεσαίες επιχειρήσεις αυξάνεται το ποσοστό στο 70%.

2. Αναστέλλεται η απαίτηση για προσκόμιση έγκρισης δανείου από Τράπεζα με την υποβολή του επενδυτικού σχεδίου.

3. Δίνεται δυνατότητα στον επενδυτή να μπορεί να προβαίνει σε τροποποιήσεις του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, σε ποσοστό έως 10% του συνολικού προϋπολογισμού, χωρίς πρότερη έγκριση του ΥΠΑΑΝ.

4. Ενισχύεται η διαφάνεια και δημοσιεύονται όλες οι πληροφορίες κάθε επένδυσης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.

5. Θεσπίζονται αποκλειστικές προθεσμίες για τις Υπηρεσίες του Υπουργείου.

6. Αυξάνεται το όριο σώρευσης ενισχύσεων από 15 εκατ. € σε 20 εκατ. € στην 4-ετία, εναρμονίζοντας έτσι με το Ευρωπαϊκό καθεστώς.
 
Ως προς τον παλαιό αναπτυξιακό νόμο 3299/2004 οι σημαντικότερες αλλαγές είναι:

1. Καταργείται το ελάχιστο όριο επένδυσης των 100.000 €.

2. Καθορίζεται κλιμακούμενο κόστος επιδότησης για τις επενδύσεις φωτοβολταϊκών ανεξαρτήτου μεγέθους, ώστε κάθε επενδυτής να λαμβάνει επιδότηση αντίστοιχη με το κόστος της επένδυσης που έχει υλοποιήσει.

3. Επανεξετάζονται οι εκατοντάδες επενδύσεις που απορρίφθηκαν, επειδή δεν προσκόμισαν κάποιο δικαιολογητικό εντός των προθεσμιών, λόγω καθυστέρησης δημόσιας υπηρεσίας.

4. Ανασυγκροτείται η Γνωμοδοτική Επιτροπή του ΥΠΑΑΝ, για υποθέσεις ανακλήσεων και δικαστικών αποφάσεων.

5. Παρέχεται παράταση 1 έτους στην ολοκλήρωση όλων των επενδυτικών σχεδίων.

6. Προωθείται το καθεστώς του συμψηφισμού.

«Πράσινος δακτύλιος» από 1η Σεπτέμβρη

«Πράσινος δακτύλιος» από 1η Σεπτέμβρη

Το "πράσινο" φως για τον "πράσινο δακτύλιο" άναψε χθες, με την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, και θα ισχύσει από 1ης Σεπτεμβρίου 2012. Η ΚΥΑ τροποποιεί το σημερινό σύστημα του δακτυλίου με τη θέσπιση μέτρων αποτροπής της κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας.


«Τον Νοέμβριο του 2011, προχωρήσαμε σε μια σημαντική νομοθετική παρέμβαση για την αύξηση των επιλογών καυσίμων στους πολίτες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις τελευταίες δύο πόλεις της Ελλάδας που ίσχυε, καθίσταται δυνατή από τη μεγάλη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην τεχνολογία, που μειώνει δραστικά τους ρύπους που εκπέμπουν τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Σήμερα, ολοκληρώνουμε τη θεσμική αυτή παρέμβαση, υπογράφοντας την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την υλοποίηση του σύνοδου μέτρου του "Πράσινου Δακτυλίου"», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου και προσέθεσε: «Το μέτρο αυτό σε συνδυασμό με τη βελτίωση των συστημάτων ελέγχου νοθείας καυσίμων και την εντατικοποίηση των ελέγχων, διασφαλίζουν για τους κατοίκους της Αθήνας και όλης της Αττικής ένα πιο καθαρό περιβάλλον, μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, τα βασικά μέτρα που προτείνονται είναι τα εξής:

- Επιτρέπεται η κυκλοφορία στον μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας "Euro 5" ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα για τα οποία επιτρέπονται και αυτά που είναι τεχνολογίας "Euro 4", εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.


Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα "μονών-ζυγών".

- Απαγορεύεται η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990. Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών- Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.


- Η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.


Πηγή: Iσοτιμία

Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες της εφορίας


Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων αναμένεται να είναι σε θέση μέχρι τα τέλη του 2013
Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) αναμένεται να αναβαθμισθεί στα τέλη του 2013 από κέντρο επεξεργασίας δεδομένων σε κέντρο επεξεργασίας πληροφοριών και εξυπηρέτησης πολιτών.

Μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, για το οποίο έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός από το υπουργείο Οικονομικών, θα παρέχεται άμεση και πλήρη πληροφόρηση των συναλλασσόμενων επιχειρήσεων και πολιτών με το υπουργείο Οικονομικών, με όλα τα προσφερόμενα μέσα, ήτοι μέσω τηλεφωνίας, e- mail, sms,web, portal, FAX, κανονικού ταχυδρομείου, κ.α.. 

Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων αναμένεται να είναι σε θέση μέχρι τα τέλη του 2013 να παρέχει τις εξής νέες ψηφιακές υπηρεσίες: Taxisphone μέσω Web, υποδοχή καταγγελιών (π.χ. προς ΣΔΟΕ), παραλαβή αιτήσεων και έκδοση πιστοποιητικών, προσωποποιημένη πληροφόρηση, ταυτοποίηση φορολογουμένου μέσω τηλεφώνου, πληροφορίες εκκαθάρισης μέσω τηλεφώνου, πληροφορίες για μονάδες του υπουργείου Οικονομικών, κ.α..

Με τις εν λόγω υπηρεσίες εκτιμάται πως θα αυξηθεί η είσπραξη εσόδων του Δημοσίου, ενώ θα περιορισθούν οι επισκέψεις των πολιτών στις ουρές των εφοριών.



Πηγή: Newsbeast.gr

Διαγραφή προστίμων για αυθαίρετα, εφόσον δοθούν οικειοθελώς προς κατεδάφιση

Σύμφωνα με το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, διαγράφονται όλα τα πρόστιμα, ανεξαρτήτως ύψους, που έχουν επιβληθεί ως αποζημίωση διατήρησης αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών εντός δασικής έκτασης, εφόσον οι ιδιοκτήτες των αυθαιρέτων τα παραδώσουν οικειοθελώς για κατεδάφιση.

Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας, ερμηνεύοντας τη δασική νομοθεσία και τη νομοθεσία περί αυθαιρέτων κτισμάτων που έχουν κατασκευαστεί αυθαιρέτως σε δάσος ή δασική ή αναδασωτέα έκταση, έκριναν ότι οι δυσμενείς για τους πολίτες συνέπειες αίρονται, αν οι αυθαίρετες κατασκευές παραδοθούν οικειοθελώς προς κατεδάφιση.

Δηλαδή στις περιπτώσεις αυτές οι πολίτες απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής της ειδικής αποζημίωσης που τους έχει επιβληθεί με σχετικό πρωτόκολλο για τη διατήρηση των αυθαιρέτων σε «όποιο ποσό και αν έχει ανέλθει αυτή».

Η συγκεκριμένη υπόθεση, για την οποία λήφθηκε η απόφαση, έχει ως εξής: Τον Δεκέμβριο του 1994 διατάχθηκε από το Νομάρχη Ανατολικής Αττικής η κατεδάφιση τμήματος κατοικίας, μάντρας και περίφραξης, τα οποία κατασκευάστηκαν αυθαίρετα τον Μάρτιο του 1993 σε δημόσια δασική έκταση στη θέση «Καμίνη-Κακή Θάλασσα» του Δήμου Κερατέας Αττικής (η έκταση αυτή τον επόμενο χρόνο κηρύχθηκε αναδασωτέα).

Ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου προσέφυγε στην Δικαιοσύνη κατά της πράξης κατεδάφισης, η οποία από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών απορρίφθηκε το έτος 1996. Από την άλλη πλευρά, το 1998 ο δασάρχης Λαυρίου με σχετικό πρωτόκολλο επέβαλε ειδική αποζημίωση ύψους 39.005 ευρώ για διατήρηση αυθαιρέτου κτίσματος επί 1.691 ημέρες.

Κατά του πρωτοκόλλου του δασάρχη ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου άσκησε και πάλι ενώπιον της Δικαιοσύνης προσφυγή, η οποία έγινε δεκτή και ακυρώθηκε το επίμαχο πρωτόκολλο, καθώς οι αυθαίρετες κατασκευές παραδόθηκαν οικειοθελώς προς κατεδάφιση από τον ιδιοκτήτη τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ 

Προσθήκη έντυπου Μ1 στην εφαρμογή "My TAXISnet"


Ανακοίνωση από την Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων

TAXISnet

03/05/2012

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Αγαπητοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Σας ενημερώνουμε ότι στην εφαρμογή “My TAXISnet” (Ο Λογαριασμός μου), προστέθηκε η δυνατότητα υποβολής αίτησης για την αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας Φυσικών Προσώπων (Έντυπο Μ1).

Ευχαριστούμε

Αναγνώστες

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΑΧΑΡΝΕΣ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ"